CSI מזגנים – מיומנו של טכנאי חוקר

23 באפריל, 2014 מאת כתב אורח אין תגובות »

מאז שהתחלתי לעבוד כטכנאי מזגנים בשנת 1993, חודשי יולי אוגוסט הפכו בשבילי לפרק הזמן הלחוץ ביותר בשנה מכיוון שמהבוקר ועד הלילה אני עסוק בתיקון מזגנים. אני  לא מתלונן, חס וחלילה –  להפך -  אין כל סיבה להתלונן על הפרנסה. הקיץ החולף היה רגוע מאוד, מזג האוויר לא היה חם מספיק ולכן מעט מאוד מזגנים התקלקלו. מצד אחד הייתה לי הזדמנות לנוח יותר, ומצד שני לא הייתה מספיק עבודה כך שהתמקדתי בהתקנת מזגנים.

ובכל זאת, למרות הקיץ השקט, באחד הימים מצאתי את עצמי עומד בפני אתגר: הגעתי לבית הלקוח בעקבות קצר חשמלי שנוצר לטענתו בגלל המזגן. לאחר בדיקת המדחס הגעתי למסקנה שהמזגן הוא לא הגורם לקצר והמלצתי ללקוח להזמין חשמלאי כלי לאתר את מקור התקלה. מבדיקת החשמלאי התברר אין שום גורם אחר לקצר החשמלי. חזרתי ללקוח פעם נוספת ובדקתי את המזגן ביסודיות. לבסוף התברר שהגורם לקצר הוא מגן הברקים של המזגן -  הסרתי את המגן והתקלה נפתרה.

הייאוש נעשה יותר נוח

זהו אינו המקרה המאתגר היחיד; בקיץ האחרון פנה אליי לקוח מיהוד, רק למשמע ה"הלו" חשתי כי מעבר לקו ישנו בן אדם מיואש מאוד. כשאתה עובד מכל הלב עם אנשים, אתה לא טועה. הלקוח אכן היה מאוד מיואש.

בשיחתנו הטלפונית הסביר לי הלקוח כי בביתו מותקן מזגן מיני מרכזי אשר המדחס שלו מגיע למצב רתיחה באופן קבוע לאחר שעת עבודה.  מספר טכנאי מזגנים היו אצלו. חלקם לא הסכימו להמתין כשעה עד שהמדחס יתחמם וחלקם קבעו כי המדחס "הלך". רגע לפני החלפת מדחס באלפי שקלים ביקש הלקוח לתת הזדמנות אחרונה לתיקון התקלה.

בהגיעי לביתו של הלקוח, עוד באותו היום, נוכחתי לגלות כי מאוורר המנוע של המעבה (היחידה החיצונית) מפסיק לעבוד לאחר כ-30 דקות. תפקידו של מאוורר המנוע הוא לאזן לחצים במערכת הגז. במידה והוא לא פועל המדחס מתחמם ועלול להישרף. ביצעתי את כל הבדיקות האפשריות למאוורר וכולן היו תקינות, משמע המאוורר תקין.

חלפו כבר כארבע שעות מרגע שהתחלתי לטפל בתקלה ואיני מוצא קצה חוט. אוגוסט, שיא הלחץ בעבודה, מספר לקוחות לא מבוטל ממתין לי ואני כבר באיחור אך ממש לא מוכן להרים ידיים. אני מבין שהתקלה אינה מהיחידה החיצונית של המזגן ומחליט לבצע בדיקה ביחידה הפנימית (מאייד). אני מחליט לבדוק בראש ובראשונה את הכרטיס פיקוד (המח של המזגן). מסתבר כי הכרטיס פיקוד נתן מתח בכמה מהירויות של המנוע במקביל דבר שגרם לשרשרת תקלות: המאוורר הפסיק לעבוד לאחר כחצי שעה מה שגרם למדחס לרתוח.

חיווט מחדש של מערכת חשמל בין הכרטיס פיקוד למאוורר המנוע פתרה ללקוח את התקלה וחסכה לו הוצאה כספית גדולה על החלפת מדחס שגם אגב לא הייתה עוזרת. המחיר אותו שילם הלקוח  בעבור התיקון היה 295 ₪. אני לא מצטער על כך שהשקעתי 4 שעות עבודה אצל הלקוח כי מציאת פתרון לאתגר מסוג זה היא הסיפוק הכי גדול של כל טכנאי מזגנים, שבסופו של דבר מרגיש גם כמושיע.

ניקוי של וילון אמבטיה

10 באפריל, 2014 מאת עידו ולדמן תגובה אחת »

שאלה: היי יש לי וילון לאמבטיה מניילון ונוצרו למטה מין כתמים חומים כאלה נראה לי מהמים האם מותר לכבס אותו במכונת הכביסה(אני כמובן דואגת למכונה שלא יקרה לה כלום)? ואם לא איך ניתן לנקות את הוילון? (אלונה)

תשובה: היי אלונה, ניתן לכבס ניילון במכונת כביסה אולם חשוב להקפיד להפעיל תכנית של עד 40 מעלות. מעבר לכך ניתן לכבס את הוילון באופן ידני באמבטיה או עם גיגית – הכתמים החומים עליהם את מדברת הם עובש, המצטבר בכל מקום בו יש לחות.
את העובש תוכלי להוריד בקלות על ידי השריית הוילון בתוך מיכל עם מים אליהם הוספת אקונומיקה, חומץ או תכשירים ייעודיים. חשוב להשתמש בכפפות מגן בעת התעסקות בחומרים אלו, על מנת למנוע כוויות וגירויים בעור, כמו כן לשטוף את הוילון במים לאחר ההשרייה, בטרם תלייתו מחדש באמבטיה.

מסנן נגד אבנית למדיח

10 באפריל, 2014 מאת עידו ולדמן אין תגובות »

שאלה: קניתי מדיח, וכשבא הטכנאי להתקין הוא לחץ עלי לקנות מסנן מים להגנה על המדיח מפני אבנית. טכנאי פרטי אמר לי שאין צורך והחברות סתם דוחפות את זה – ובפועל נדיר שפוגשים תקלות שקשורות באבנית (בין השאר כי משך החיים של מכשירי חשמל היום נמוך מדי). מי צודק? (אופק)

תשובהיאיר גזית, טכנאי מדיחי כלים ותיק, אומר: "אין צורך במסנן אבנית מיוחד. לכל מדיח יש הוראות יצרן מדויקות כיצד להשתמש במכשיר בצורה המיטבית, גם למניעת אבנית, חשוב להקפיד ולתפעל את המדיח לפי הוראות אלו".

לנקות כמו מקצוענים – כל לכלוך מכל משטח

7 באפריל, 2014 מאת אביגיל דורון אין תגובות »

לכל סיר יש מכסה, גורסת הקלישאה ולכל כתם יש חומר ניקוי שמתאים לו.
ריכזנו עבורכם רשימה של בעיות ופתרונותיהן, כאן תוכלו ללמוד כיצד מסירים כל כתם עקשן או רסיס זכוכית שהתפזרה והכי חשוב, איך לעשות זאת מבלי לגרום יותר נזק מתועלת – לכם ולרכושכם.

לא בוכים על קפה שנשפך

אחרי ארוחה חגיגית, צריך להסיר את הלכלוך הקשה מהכלים

המדריך השלם לבחירת ארונות אמבטיה

1 באפריל, 2014 מאת יעקב הלום אין תגובות »

שינוי סגנון או יצירת סגנון אישי ואינטימי בחדר האמבטיה, אינו מצריך עבודה קשה מידי או השקעה יקרה מידי. למעשה, עיצוב חדרי אמבטיה יכול להיעשות בחלקים ובתקופות זמן שונות, ובלבד שהשינוי יהיה תהליכי ורך ולא יגע יותר מידי בגוונים הקיימים בו, לפני השינוי. פרט אסתטי זה חשוב במיוחד לאנשים שלא מוכנים להתפשר אפילו על יום אחד של חוסר התאמה עיצובית. מתן דגש על המרקמים והעיצובים, יכולים ליצור את אותו השינוי ההדרגתי עליו אנחנו מדברים.

לצרכנים הנבונים של זמננו, דרוש דיוק בכל צעד ושעל המשפיע על המראה האסתטי של הבית שלנו. התחלת העיצוב, דווקא מכיוון הארונות יתרום במיוחד לשינוי יעיל לנראות ואף לשירות חדר האמבטיה. כיוון שבחרנו להתחיל דווקא מהכיוון הזה, ישנם מספר דברים שעלינו לדעת, לפני הרכישה. ארונות האמבטיה חייבים לענות על צרכים ולעמוד בתנאים, שאנחנו בתור צרכנים, לעיתים לוקחים בחשבון בדרך. הנה כמה מהם.

עמידות ארונות אמבטיה ללחות ורטיבות

אחת ההשפעות המרכזיות על ארונות האמבטיה, היא כמובן הרטיבות. פגיעת רטיבות בארון שאינו עמיד לתנאי הלחות וחום השוררים בחדר במהלך הרחצה ואחריה, יכולים ליצור מצבים, של התקלפות החיפוי העליון, סדקים והתנפחות החומר. אלה הן תופעות בלתי אסתטיות בלשון המעטה, לאור העובדה שהארונות שהיו עד לא מזמן חדשים ובעלי מראה יוקרתי ונעים, הפכו תוך מספר חודשים לבעלי מראה של ארון שכבר סיים את תפקידו בעולם.

 שימו לב, שמעבר לאלמנט האחריות, קיים תו תקן על המוצר, ישראלי ובינלאומי כאחד, למניעת ההתעסקות הנוספת והצורך בקריאה לאנשי המקצוע פעם נוספת, לתיקון הנזקים. כי מי רוצה לחיות בתוך מציאות אינסופית של שיפוצים?

אחסון יעיל  וחסכון במקום

בין האופציות המבוקשות ביותר כיום, מבחינת ארונות האמבטיה היא אופציה האחסון הגוררת אחריה גם את אופציה העיצוב. ארונות האמבטיה שלנו, אינם משמשים אך ורק לאחסון חומרי הניקוי והתמרוקים הנדרשים לחדר המקלחת, אלא גם עבור אלמנטים נוספים הכוללים מגבות, מגירות נפרדות של הלבשה תחתונה או אפילו בגדי בית להחלפה לכל אחד מבני הבית, אחסון כפכפים למקלחת ועוד.

כל אלה, מאפשרים התארגנות נעימה  בחדר המקלחת. שטחי ההרמוניקה בחדר האמבטיה שכיחים גם הם, ומאופיינים במוצרים שונים כמו: מכלי אחסון לסבון, שמפו, קרם לשיער ושטחי הרמוניקה למייבשי שיער (ההכרחיים במיוחד) ועוד.

התקנת שטחי הרמוניקה, המהווים חלקים ותוספות לארונות האמבטיה ייצרו תחושה נעימה של ספא בחדר האמבטיה שלכם. אפשרויות נוחות אלה, אותן ניתן לראות בבתי מלון, מקומות ספא ואירוח, התחילו את הגלגולים הראשונים שלהם, דווקא בבתים הפרטיים ורק לאחר מכן נכנסו אל עולם השירות והנוחות של הלקוח באתרי הנופש השונים, עובדה שרבים לא מודעים אליה.

מהיבואן ל(אמבטיית) הצרכן

רכישת ארונות אמבטיה ממותגים בינלאומיים, הופכת לשכיחה יותר ויותר בנוף הישראלי, לכן, חשוב מאוד לשים לב, שאתם רוכשים ריהוט הנמכר על ידי יבואן ארונות אמבטיה מורשה, לקבלת מענה ישיר מהחברה עצמה, כמו תעודת אחריות מקוריות, שירות וייעוץ מקצועי עד בית הלקוח ונהלים  הכפופים לנוהלי המותג המקורי.

בחירת/רכישת ארונות אמבטיה מהיבואן, תתרום לקבלת שירות יעיל במיוחד ממערכת הריהוט שלכם, במיוחד זו, המצויה באמבטיה. אחד הפריטים הפגיעים ביותר באמבטיה מעבר לעזרי האינסטלציה, הם דווקא הארונות. מופתעים? רבים אינם מודעים לרמת חשיבות הגימור ואיכות החומרים הנדרשת בעת בחירת ארונות האמבטיה, ונוכחים לגלות תוך זמן קצר, הפתעות קטנות הרחוקות מלהיות נעימות.

הדברת כינים מצמח

1 באפריל, 2014 מאת יעקב הלום אין תגובות »

שאלה: איך ניתן בדרך טיבעית (עד כמה שניתן) להדביר כינים מצמח הניצנית שגדל בעציץ גדול על המרפסת שלי? תודה (אורלי)

תשובה: היי אורלי, נסי להכין חליטת צמחים ולהתיזו באמצעות 'שפריצר' על הצמח. את החליטה אפשר להכין מצמחים שונים: כובע נזיר, מרווה, עירית, חרצית או אפילו שום.

אינסטלטור ממגנט

30 במרץ, 2014 מאת יעקב הלום אין תגובות »

שאלה: היום לצערי ביצעתי טעות והתקשרתי למוקד אינסטלטורים שהיה תלוי לי על המקרר מבלי לבדוק שום רקע. יש לציין שהאינסטלטור עצמו אינו קבע את המחיר אלא הבוס שלו. היתתה לי נזילה בצינור מתחת לחדר שינה שגרם לטפטוף בתקרה של השכן מלמטה. הבוס דיבר בהתחלה על סכום של סביב ה1500-2000 ש"ח. האינסטלטור בסוף מצא את הפיצוץ אחרי ששבר לי 20 מרצפות 20\20. לאחר העבודה הבוס רצה כ3700 ש"ח(!) על העבודה והחלפה של צינור באורך 3 מטר. המחיר הזה לא קצת מוגזם? האם בדיעבד, לאחר תשלום, יש לי למי לפנות או להתלונן? (יואב)

תשובה: היי יואב, מומלץ לשמור כל קבלה או תיעוד כלשהו של ביצוע העסקה ואפילו צילומים של התקלה ומהלך העבודה אם ברשותך.

ישנן מספר עמותות וארגונים העוסקים בבעיות צרכניות ותקלות כגון אלו שאתה מציין.

המועצה הישראלית לצרכנות- http://www.consumers.org.il

אמון הציבור- http://www.emun.org/ptrust/html/web/emun.htm