10 טיפים לשימוש יעיל במזגנים בחורף

מזגנים בחורף

המזגן נחשב לאמצעי החימום היעיל ביותר לחורף הישראלי, אבל זה לא פוטר אתכם משימוש נכון – שיכול לחסוך עשרות אחוזים בצריכת החשמל של המזגן ובהוצאות החשמל שלכם.

מיזוג לא יעיל אומר שאתם משלמים יותר ומקבלים פחות. עשרת הטיפים שלנו יעזרו לכם לוודא שזה לא יקרה.

1. בידקו את צריכת החשמל של המזגן. צריכת החשמל האופיינית למזגן קטן היא 1-2 קילוואט/שעה ולמזגנים גדולים 3-5 קוט"ש. קל יחסית לזהות צריכת חשמל חריגה, שמעידה על כך שהמזגן אינו תקין או פשוט מדגם ישן ומאד לא יעיל.

כדי לעשות זאת אינכם זקוקים לציוד מיוחד, רק לקרוא את הנתונים בשעון החשמל שלכם. בצעו שלוש מדידות בהפרשים של חצי שעה לפחות, פעם ראשונה ושנייה ללא כל שינוי במכשירי החשמל שעובדים ובפעם השלישית אחרי הפעלת המזגן.

2. וודאו שהמזגן תקין. אם לא בדקתם אותו בשנתיים האחרונות, הזמינו טכנאי שיבדוק אותו ויוודא שהוא פועל בצורה תקינה. מזגנים שאינם מתוחזקים כראוי צורכים הרבה יותר חשמל ומפיקים פחות חום. עצם העלות של הזמנת הטכנאי מחזירה את עצמה בחיסכון בהוצאות החשמל.

3. אפשרו זרימת אוויר יעילה. גם אם אינכם מזמינים טכנאי, יש לבדוק את פתחי הכניסה והיציאה של האוויר ולראות שהם לא חסומים. את פילטר המזגן יש לנקות לפחות פעמיים בשנה מתחת למים זורמים, לייבש ולהחזיר.

4. בידקו את איטום החדרים. כשהמזגן תקין אך לא מצליח לחמם את החדר או הדירה, זה בדרך-כלל אומר אחד משנים: או שהוא לא חזק מספיק או שיש בעיית איטום.

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם – תזמינו מומחה לבדוק ולתקן. אם לא, תוכלו להיעזר בפוסט איטום חלונות בבית DIY.

5. כוונו לטמפרטורה הנכונה. נכון זה ישמע קצת מוזל אבל על פי המלצות חברת החשמל הטמפרטורה המומלצת לחימום הבית בחורף היא 20 מעלות או קצת יותר (בקיץ זה 25), כל מעלה נוספת תעלה את צריכת החשמל ב-5-10 אחוז.

מעשית, כאשר מכוונים מזגן בחדר קר לפחות מ-25-26 מעלות עלול לעבור זמן רב עד שתרגישו את השפעתו. בקיצור: אם בהפעלת המזגן אתם מכוונים את התרמוסטט לטמפרטורה גבוהה יותר כדי להאיץ את חימום הבית, הקפידו להוריד קצת בהמשך.

6. כוונו את פתחי האוויר. אוויר חם עולה למעלה, לכן במזגן עילי כדאי לכוון את יציאת האוויר החם כלפי מטה אם רוצים שהחדר ירגיש חם מהר.

7. הגיפו חלונות. פתיחת חלונות הדירה לצורך אוורור כשהמזגן פועל מייקרת מאד את פעולתו ופוגעת באיכות המיזוג. אם אתם רוצים לאוורר התקינו "ונטה" – זה יעלה פחות.

8. השתמשו בטרמומטר. מד-חום פשוט שיעלה לכם עשרות שקלים בודדות ייתן לכם מידע מדויק יותר על הטמפרטורה של חדרים שונים. לפעמים, דווקא התחושה הסובייקטיבית של חום וקור היא פחות אמינה.

9. הפעילו מכשירים מחממים בערב. אפייה, בישול וייבוש כביסה במייבש, מוטב לתזמן לשעות הערב שבהן הבית קר יותר. החום המצטבר שנפלט מהמכשירים השונים יעזור בחימום הבית ויוריד עומס מהמזגן.

10. אל תגזימו. חימום יתר של הבית לא רק מבזבז חשמל אלא גם עלול להיות לא בריא. חממו רק כמה שצריך – זה יעלה לכם פחות בכל המובנים.

Comments

comments

2 comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *