תקנות רעש בזמן שיפוץ

שאלה: אני גרה בתל אביב. מתחתי התחלפו בעלי הבית והדייר החדש משפץ את הדירה. למעשה הוא הרס את כל הדירה הישנה ובונה דירה חדשה. הרעש הוא בלתי נסבל: קידוחים, דפיקות,מ7 בבוקר עד רדת החשיכה. האם יש חוק האוסר על רעשים בין 2 ל 4?

אודה לך על תשובה מהירה כי אני מרגישה כמו לפני התמוטטות עצבים. (יורה)

תשובהעו"ד ומגשר הרצל חלו, העוסק בדיני נזיקין משיב: מפגע רעש הינו אחד מהמפגעים הסביבתיים הנפוצים ביותר במדינת ישראל הצפופה והרועשת, לכן חוקקו מספר חוקים ותקנות במטרה למנוע ו/או להגביל מטרדים אלו.

בענייננו יחולו התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש) האוסרות על רעש באיזור מגורים בימי חול החל מהשעה 20:00 ועד לשעה 07:00 למחרת, ובימי מנוחה מהשעה 17:00 ועד לשעה 07:00 למחרת.

תביעה ניתן להגיש (לבית משפט השלום שבאיזור המגורים) בגין עוגמת נפש ו/או פגיעה כמו ירידה בשמיעה (נזק מוחשי) במקרה ספיצפי זה נראה כי הרעש הינו בשעות סבירות על פי התקנות אך אם מדובר ברעש בלתי סביר (מעל  60 דציבלים) באיזור מגורים ניתן להגיש תביעה.

לגבי השאלה לרעש בין  14:00 ל 16:00 – כמעט כל הרשויות המקומיות לרבות עיריית תל אביב התקינו חוקי עזר עירוניים האוסרים על רעש בין השעות 14:00 ל 16:00, כך שניתן לתבוע על פי חוקי העזר העירוניים או להתלונן בעירייה אשר תאסור על המשפצים להקים רעש בשעות אלה .

Comments

comments

5 comments

  • תודה על התשובה המהירה! אל מי לפנות בעיריה בכדי להתלונן על רעש בלתי נסבל בין 14:00 ל16:00?
    אודה שנית על תשובתך המהירה
    מצבי הולך ומתערער
    יורה

  • ירושלים קטמון הישנה רחוב אלרואי. בשכונה שלנו יש גן ילדים דתי הנקרא "גן אורלי" שמתנהל על ידי גננות כעסניות וצרחניות משעות הבוקר עד שעה 4 ויותר. נורא לראות איך הרשויות לא עושות כלום! התעללות בילדים חסרי ישע אינה סיבה מספקת???

  • מה הבעיה לדווח לרשויות העניין הגן..יש מוקד עירוני ואפשר לדווח גם לרווחה שיבואו לבדוק. וכדאי לדעתי מנסיון עם עבודה כזאת ללכת לשאול בגן שבוע אחרי הדיווח אם הגיעו אליהם מהרשויות..זה בוודאי מרתיע.כל הפעולות האלה כדאי לעשות למי שמעוניין כאמור בטובת הילדים בראשונה.בהצלחה

  • אולי יש פה מישהו שיודע אם יש הגבלה חוקית לזמן בנייה של בית. השכן שלי בונה את הבית שלו כבר ארבע שנים. ארבע שנים אנחנו בגיהינום. ילדים קטנים בימי שישי לא יכולים לישון צהריים. הוא לא עובר על אף חוק מבחינת השעות של הרעש. אבל נירא לי מטורף שארבע שנים אנחנו חיים בפסקול של מנסרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *