המדריך השלם לבחירה וריצוף משטחי דק

בשנים האחרונות, ובעיקר בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, ניתן ליהנות ממשטחי דק סינטטיים ופרקטי למינציה באיכות גבוהה, שמקשטים את הבית, המרפסת או החצר ומשווים לה או לו מראה מיוחד במינו. בין אם מדובר בחצר גדולה או קטנה, בריצוף דק בעל מראה כפרי או אולי כזה במראה מודרני יותר, האפשרויות הן רבות ומגוונות. הנה כמה טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם בבחירת משטחי הדק או הפרקט.

אופן התחזוקה

ישנם סוגים שונים של דקים. כאלה העשויים מעץ טבעי או מחומרים סינטטיים. כשבוחרים את הדק, חשוב לבדוק את אופן התחזוקה שלו וכמה כסף וזמן נדרש על מנת לשמור על הדק אחד מיתרונות הדקים הסינטטיים הוא אופן התחזוקה הפשוט והקל שלהם. על מנת לשמור על המראה שלהם, נדרש לנקות אותם במים וסבון וללא צורך בשימון מיוחד או ליטוש, כפי שנדרש לעשות בדקים העשויים מעץ טבעי.

צילום: ח.ג. סחר

איזה מראה הם משווים למרחב

את הדקים ניתן למצוא כיום במגוון רחב של צבעים וסגנונות. גם כשמדובר בדקים סינטטיים, פעמים רבות הם נראים בדומה לדקים העשויים מעץ טבעי. ולכן, מי שרוצה לשוות למרחב מראה כפרי וטבעי, כדאי שיבחר דקים סינטטיים בעל מראה עץ טבעי ככל האפשר. לצד הדקים, אם רוצים לשלב פרקט למינציה בתוך הבית, אפשר לבחור פרקט בעל מראה חמים, שיוצר תחושה נעימה בבית ומשתלב נהדר גם לסט הדק החיצוני. במסגרת ההתייחסות אל מראה המשטח הנבחר, יש להתייחס גם אל האלמנטים האחרים שבבית ולוודא שהוא מתאים להם. אם העיצוב השולט בבית או בחצר הוא מודרני, כדאי לבחור משטח המעוצב באותו הסגנון ולא כזה המעוצב בסגנון שונה. אותו הדבר נכון גם לגבי הצבעים השולטים בבית או בחצר בהשוואה לאלה של המשטח.

כמה זה עולה?

עד לפני מספר שנים עלותם של משטחי דק או פרקטים, העשויים מעץ טבעי, היתה גבוהה יותר מעלותם של דקים סינטטיים או פרקט למינציה. אולם, בשל הפיתוחים החדשים בתחום הריצוף והאפשרות למצוא פרקטים ודקים סינטטיים באיכות גבוהה מאד, גם המחיר עלה בהתאם, ולעיתים למרות שמדובר בדק סינטטי, המחיר יכול לעלות יותר מהדק הטבעי. בכל זאת, אם מחפשים היטב ומשקיעים בכך זמן וגם סבלנות, ניתן לאתר את הפתרון המתאים ובמחיר המשתלם ביותר. כדאי לבחון את המחירים מראש ולבדוק גם האם ישנן הנחות או מבצעים מיוחדים המוזילים את העלויות. חשוב לבדוק אם התקנת המשטח כלולה במחיר עצמו או שעלותה היא בנפרד.

הטיפים באדיבות חברת ח.ג. סחר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *