CSI מזגנים – מיומנו של טכנאי חוקר

מאז שהתחלתי לעבוד כטכנאי מזגנים בשנת 1993, חודשי יולי אוגוסט הפכו בשבילי לפרק הזמן הלחוץ ביותר בשנה מכיוון שמהבוקר ועד הלילה אני עסוק בתיקון מזגנים. אני  לא מתלונן, חס וחלילה –  להפך –  אין כל סיבה להתלונן על הפרנסה. הקיץ החולף היה רגוע מאוד, מזג האוויר לא היה חם מספיק ולכן מעט מאוד מזגנים התקלקלו. מצד אחד הייתה לי הזדמנות לנוח יותר, ומצד שני לא הייתה מספיק עבודה כך שהתמקדתי בהתקנת מזגנים.

ובכל זאת, למרות הקיץ השקט, באחד הימים מצאתי את עצמי עומד בפני אתגר: הגעתי לבית הלקוח בעקבות קצר חשמלי שנוצר לטענתו בגלל המזגן. לאחר בדיקת המדחס הגעתי למסקנה שהמזגן הוא לא הגורם לקצר והמלצתי ללקוח להזמין חשמלאי כלי לאתר את מקור התקלה. מבדיקת החשמלאי התברר אין שום גורם אחר לקצר החשמלי. חזרתי ללקוח פעם נוספת ובדקתי את המזגן ביסודיות. לבסוף התברר שהגורם לקצר הוא מגן הברקים של המזגן –  הסרתי את המגן והתקלה נפתרה.

הייאוש נעשה יותר נוח

זהו אינו המקרה המאתגר היחיד; בקיץ האחרון פנה אליי לקוח מיהוד, רק למשמע ה"הלו" חשתי כי מעבר לקו ישנו בן אדם מיואש מאוד. כשאתה עובד מכל הלב עם אנשים, אתה לא טועה. הלקוח אכן היה מאוד מיואש.

בשיחתנו הטלפונית הסביר לי הלקוח כי בביתו מותקן מזגן מיני מרכזי אשר המדחס שלו מגיע למצב רתיחה באופן קבוע לאחר שעת עבודה.  מספר טכנאי מזגנים היו אצלו. חלקם לא הסכימו להמתין כשעה עד שהמדחס יתחמם וחלקם קבעו כי המדחס "הלך". רגע לפני החלפת מדחס באלפי שקלים ביקש הלקוח לתת הזדמנות אחרונה לתיקון התקלה.

בהגיעי לביתו של הלקוח, עוד באותו היום, נוכחתי לגלות כי מאוורר המנוע של המעבה (היחידה החיצונית) מפסיק לעבוד לאחר כ-30 דקות. תפקידו של מאוורר המנוע הוא לאזן לחצים במערכת הגז. במידה והוא לא פועל המדחס מתחמם ועלול להישרף. ביצעתי את כל הבדיקות האפשריות למאוורר וכולן היו תקינות, משמע המאוורר תקין.

חלפו כבר כארבע שעות מרגע שהתחלתי לטפל בתקלה ואיני מוצא קצה חוט. אוגוסט, שיא הלחץ בעבודה, מספר לקוחות לא מבוטל ממתין לי ואני כבר באיחור אך ממש לא מוכן להרים ידיים. אני מבין שהתקלה אינה מהיחידה החיצונית של המזגן ומחליט לבצע בדיקה ביחידה הפנימית (מאייד). אני מחליט לבדוק בראש ובראשונה את הכרטיס פיקוד (המח של המזגן). מסתבר כי הכרטיס פיקוד נתן מתח בכמה מהירויות של המנוע במקביל דבר שגרם לשרשרת תקלות: המאוורר הפסיק לעבוד לאחר כחצי שעה מה שגרם למדחס לרתוח.

חיווט מחדש של מערכת חשמל בין הכרטיס פיקוד למאוורר המנוע פתרה ללקוח את התקלה וחסכה לו הוצאה כספית גדולה על החלפת מדחס שגם אגב לא הייתה עוזרת. המחיר אותו שילם הלקוח  בעבור התיקון היה 295 ₪. אני לא מצטער על כך שהשקעתי 4 שעות עבודה אצל הלקוח כי מציאת פתרון לאתגר מסוג זה היא הסיפוק הכי גדול של כל טכנאי מזגנים, שבסופו של דבר מרגיש גם כמושיע.

Comments

comments

2 comments

  • ברוך יצחק

    אם תעזור לי אני מאוד אשמח כי המזגן שלי לא מקרר ולא מחמם הוא רק מוצא אויר ולא מגיע חשמל למדחס. בדקתי את החוטים לא שרופים. האם יכול להיות שזה הכרטיס? אני אשמח אם תכתוב לי
    יצחק ברוך

  • עידו ולדמן

    היי ברוך,
    מומלץ להזמין טכנאי שיבדוק את המזגן ויוכל גם לתקן אותו במקום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *