תרגיל לכבסנים מתחילים: 9 טיפים לכביסה מוצלחת

אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הכביסה, ומבינים שאתם לא מבינים – הגעתם למקום הנכון. תשע הטיפים שלנו מיועדים בדיוק לכם, ויעזרו לכם לקבל כביסה נקייה וריחנית, לשמור על הבגדים שלכם ולא לעשות פדיחות באופן כללי

ידע בכביסה לא נתפס כחלק מהסט הבסיסי של כישורי החיים, אבל הוא כזה – אלא אם כן מישהו אחר עושה את הכביסה שלכם בשבילכם, או שאתם אוהבים גופיות ורודות (במקום לבנות) וחולצות בריח מעופש.

לא נלמד אתכם את התורה כולה על רגל אחת, אבל אתם יכולים בהחלט לראות את תשע הטיפים שלפניכם כ-Crash Course בסיסי ליסודות הכביסה. בהצלחה!

  1. לפני הכל: לימדו את הוראות הכביסה התקניות, שננו אותן והקפידו עליהן. התרגלו לבדוק את התווית על כל בגד, לפני שאתם מכניסים אותו למכונת הכביסה.
  2. המפתח לכביסה מוצלחת מתחיל בהפרדה נכונה של הכביסה. יש לכבס נפרד בגדים לבנים, כביסה צבעונית, מגבות, כלי מיטה, בגדי צמר וכו'. לכל סוג כביסה מתאימה תוכנית כביסה אחרת במכונה שלכם – וגם את תוכניות הכביסה של המכונה שלכם כדאי להכיר היטב.
  3. בחוברת שהגיעה עם מכונת הכביסה תוכלו למצוא את כל המידע על תוכניות הכביסה, המיקום של חלקים שונים וכו'. אם היא לא בידכם חפשו אותה באתר האינטרנט של יצרן המכונה. בדרך-כלל תוכלו למצוא עותק בפורמט PDF ולהדפיס.
  4. ככלל, את הרוב המכריע של הבגדים אפשר לכבס בלי כל בעיה בטמפרטורה של 30 מעלות צלזיוס. בכל אופן, התוצאות טובות יותר כאשר מכבסים בגדים בטמפרטורה הגבוהה ביותר המותרת. את רוב הבגדים הצבעוניים אפשר לכבס ב-40 מעלות; מגבות ומצעים ב-60; בגדי כותנה לבנים אפשר לפעמים גם ב-90 מעלות.
  5. כדי לשמור על צבעי הבגדים מומלץ לבצע הפרדה נוספת, כשאפשר: לכבס בגדים צבעוניים בהירים בנפרד וכהים בנפרד. אם אפשר, עדיף לכבס ביחד בגדים מאותה משפחת צבעים – אדומים לחוד, כחולים לחוד וכו'. בגדים מבדים עדינים או בעלי צבעים בהירים שיקרים ללבכם במיוחד, כדאי לכבס ביד.
  6. הכניסו בגדים למכונה אחרי שבדקתם את הכיסים ורצוי גם אחרי שהפכתם אותם (עם הפנים החוצה). אל תדחסו את המכונה – מלאו את התוף לבערך 80 אחוז, אחרת תקבלו כביסה פחות נקייה וריחנית.
    laundry-706621_1280
  7. במגירת החומרים (לפעמים קוראים לה "תא אבקות") קל מאד לערבב בין אבקת כביסה למרכך. לא נורא שנכנס מרכך לתא האבקה, אבל מאד לא מומלץ להפך. כשנכנסת אבקת כביסה לתא המרכך היא תשמש בשטיפה האחרונה של הבגדים. עלולים להישאר כתמי אבקה ויש אנשים שזה גם גורם להם לפריחה.
  8. תחזוקה נכונה של מכונת כביסה משפיעה מאד על איכות הכביסה. יש לנקות עם חומר נגד אבנית פעם בכמה חודשים; להוציא את מגירת החומרים (אבקת כביסה, מרכך, מלבין) מדי פעם ולנקות אותה; לנקות את הפילטר לעיתים קרובות; לבצע אחת לחודש-חודשיים מחזור כביסה ללא בגדים, כדי לנקות את המכונה.
  9. כביסה שלא יובשה תפתח ריח מעופש. אסור להשאיר את הכביסה בלי לתלות או ליבש אותה יותר משעתיים-שלוש. אם שכחתם כביסה לזמן ארוך יותר, כבסו אותה מחדש עם תכשיר כמו קליה או סנו אוקסיג'ן. לאחר מכן הפעילו את המכונה למחזור קצר כדי (או השתמשו בתוכנית Rinse) כדי לנקות אותה. בגד מלוכלך או כזה שמדיף ריח, יכול לקלקל מחזור כביסה שלם. בגדים כאלה עדיף לכבס בנפרד ולבצע מחזור ניקוי של המכונה אחריהם.

הוראות כביסה נוספות תוכלו למצוא כאן: https://sites.google.com/site/machbesa/signs

Comments

comments

7 comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *