איך נימנע מסכסוכי שכנים בתקופת החגים

על פי האגודה לתרבות הדיור, בתקופת החגים חלה עלייה של 20% בכמות סכסוכי השכנים. בבניין לא חסרות סיבות למריבה : הפעלת המעלית בחג, מקום חנייה שנתפס על ידי האורחים של השכן, עשן המנגל, מוסיקה מחרישת האוזניים ביום כיפור או סוכה שנבנתה באמצע המעבר. מספר כללים יעזרו לכם לעבור את החגים בשלום.

  • נהלים לתקופת החגים: לפנות את האשפה והלכלוך המצטבר של "לפני החגים', לערוך מבצעי ניקיון וטיפוח ולמצוא מקום במחסן המשותף לאחסון (עד לאחר החגים).
  • השמעת מוסיקה  ביום הכיפורים: מותר לך לעשות בביתך, כל מה שתרצה ובלבד שלא תפריע לשכנך. עו"ד לירון בן אליהו, היועצת המשפטית של האגודה לתרבות הדיור, מסבירה: "מותר לשמוע מוסיקה, בתנאי שהיא לא תישמע בביתו של השכן, או בחדר המדרגות ולא תטריד אותו".
  • הפעלת מעלית שבת: אם קיים בבניין מנגנון להפעלת מעלית שבת, עליו להיות מופעל. על נציגות הבית, לשאת בעלות הפעלתו. המעלית תופעל בהתאם להחלטות האסיפה הכללית. עקרון מקובל הוא כי המעלית תפעל בהתאם לשעת היציאה לבית הכנסת ושעת החזרה ממנו.
  • המנגל בבית המשותף: הכלל העקרוני הוא כי יש לעשות שימוש סביר ברכוש המשותף. עשיית מנגל אינה נחשבת שימוש סביר ברכוש המשותף, מאחר והדבר מלווה במטרדים של ריחות, עשן כמפגע תברואתי ובטיחותי, המפריע לשגרת החיים. מותר שימוש באופן חד פעמי , רק לדיירי הבית ואורחיהם. חל איסור על עשיית מנגל בתוך דירה פרטית, אם הדבר מהווה מטרד והפרעה לשכנים (כמו הפצת עשן).
  • בניית סוכה: אם יש בנמצא מקום קבוע לסוכה – מומלץ להקימה שם. אם אין מקום מוגדר לבניית סוכה, מומלץ לפנות לוועד הבית ולבקש רשות למקום מוגדר להקמת הסוכה.

לשאלות ובירורים המוקד הארצי של האגודה לתרבות הדיור, 8484*

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *