סכסוך שכנים בבית דירות

שאלה: שלום, אני גרה בבניין ישן מאד בן 8 קומות. יש בבניין זה קומת ביניים של משרדים ובעל אחד המשרדים שהינו גם בעל הגג של הבניין מכר לאחרונה את נכסיו אלו בבניין. הקונים החדשים רוצים לבנות על הגג ( עוד אין לי מושג אם קומה אחת נוספת או יותר) .

האם בעל הגג החדש יכול לבנות על הגג שאמנם שיך לו , אבל ללא אישור כל דיירי הבניין ? מה שהבנתי מועד הבית הוא שהבטיח לשפץ את קבינת 2 המעליות שזה נראה לי כמו פיצוי נמוך מידי (אולי מפצים את הועד באופן פרטי לא יודעת) לעומת הדאגה שלי מהעומס שיהיה על הבניין אם יוסיפו לו עוד משקל של קומה או קומות, זה בניין מסוף שנות ה60 .

כמו כן הועד אומר שבעל הגג אמר שיתן לבניין לשים מראות לקליטת שמש על הגג של מה שיבנה. האם הגג החדש של מה שיבנה יהיה שייך לבעל הגג כיום או בכל מקרה לבניין כרכוש משותף ?  תודה ! (שירה)

תשובה: עו"ד נתנאל סלע משיב: "החוק הדן בנושא סכסוך שכנים בבית משותף הינו פרק ו'- בתים משותפים שמצוי  בחוק המקרקעין תשכ"ט- 1969

הערכאה השיפוטית לניהול סכסוך שכנים בבית משותף הינה לשכת המפקח על רישום המקרקעין. למפקח על רישום המקרקעין ניתנו סמכויות להכריע בעניין סכסוך שכנים בבית משותף מכח סעיף 72 לחוק,

כדאי לדעת כי ניהול תיק משפטי בעניין של סכסוך שכנים בבית משותף, הינו ניהול תיק משפטי לכל דבר ועניין. על פי החוק, הזכות להגיש תביעה  במסגרת סכסוך שכנים בבית משותף היא לנציגות הבית (לוועד) ו/או לבעל דירה בבית משותף. מכיוון שמדובר בניהול תיק משפטי, הדבר מצריך ידע וניסיון משפטי. ולכן ע"מ שלא להיכשל, כדאי ומומלץ להשתמש בשירותיו ובניסיונו המקצועי של עו"ד."

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *