טיפול ברטיבות בקירות הבית מול ועד הבית

שאלה: אני מתגוררת בבניין משותף בן 6 קומות בן 35 שנים לערך. בדירה שמתחתי (קומה 4) יש מזה תקופה ארוכה רטיבות בתקרת המקלחת והשירותים. לטענתם הרטיבות נובעת מבעיות איטום בדירתי. לפני כ-4 שנים נכנסתי לדירה ואז בצעתי שיפוצים והחלפתי את כל הצנרת בדירה. למרות זאת לפני כשנתיים הזמנתי את חברת הביטוח והם ביצעו אטימה נוספת בחיבור של הצנרת שמובילה מהשירותים לצינור הראשי של הבניין.

הבעיה של הרטיבות בדירה שמתחתי לא נפתרה ובנוסף בדירתי התחילו להופיע סימני רטיבות וקילוף בתקרת המקלחת קרוב לצינור המרכזי של הבניין אולם בצורה פחותה בהרבה מאשר בדירה שמתחתי. מאז הזמנתי שוב 3 פעמים את חברת הביטוח ובדוחות של 2 הביקורים האחרונים נרשם (02/09/15) "אין נזק צנרת פלוס איטום תקין. יש נזק השייך לועד הבית". בדו"ח מתאריך  15/11/15 נרשם "קולטן מרכזי דולף מכמה מוקדים. יש לפנות לוועד הבית".

האינסטלטור הסביר לי שמדובר על צנרת אסבסט ישנה שבמידה ויש סדק באחד מחלקיה, הסדק ממשיך לאורך הצנרת כולה ואין אפשרות להחליף רק חלק מהצנרת המרכזית. כשפניתי לוועד הבית קבלתי תשובה שכדי לטפל בבעיה הוא דורש שנחשוף את הצנרת המרכזית ונוכיח שהיא אכן פגומה וכן טען שניתן להחליף רק חלק מהצנרת והעלויות של התיקון אמורות לחול על הדיירים שאצלם התגלתה הרטיבות.

עלי לציין כי האינסטלטורים של חברת הביטוח שהיו לא בדקו עם שום מכשיר שמגלה נזילות אלא קבעו את קביעתם רק לפי המיקום של הרטיבות. למרות שבעל הדירה שמתחתי מאיים שיגיש תביעה כנגדי אני לא מוכנה שיפתחו שוב את הקירות שבדירתי כדי לחשוף את הצינור המרכזי ושהעלות של הבדיקה תיפול עלי. מה עלי לעשות ? (קרן אירית)

תשובה: עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "ראוי ורצוי כי בדיקת מקור הרטיבות תתבצע ע"י מכשור מתאים והעמדה כי הרטיבות נובעת מצינור כזה או אחר תהא מגובה ומבוססת בהוכחה. בכל מקרה, באם ימצא ויוכח כי אכן הבעיה היא בצנרת משותפת העלות לתיקון תחול ע"י כלל בעלי הדירות מהקופה המשותפת. מנגד באם ימצא ויוכח כי הנזילה נובעת מצנרת פרטית אכן התיקון והעלויות יחולו על בעל הדירה הפרטית. גם באם תוגש תביעה של בעל דירה כנגד בעל דירה ו/או כנגד הנציגות המפקח/ת על רישום המקרקעין ידרוש כי תוצג בפניו חוו"ד של מומחה וכך אכן הדברים צריכים להתנהל. אין די בשורה לפיה "אין נזק צנרת פלוס איטום תקין. יש נזק השייך לוועד הבית".

 

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *