מהמכולת ועד העבודה: השינויים שבמעבר דירה

כל שנה מחדש בחודשי חופשת הקיץ, אנשים רבים עוברים דירה למקומות חדשים, בין אם רוכשי דירות או משפרי דיור, משפחות רבות מעדיפות לעשות זאת כדי לרשום בבטחה את הילדים לבתי הספר והגנים. מעבר לשינוי הפיסי במעבר לדירה חדשה, ישנם עוד מספר פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב.

כל הקיץ הייתם עסוקים בהכנות לרגע בו תעברו דירה, התרוצצתם בין הבנקים לבין חופשות מאולצות להעביר את הזמן עם הילדים בחופש הגדול. השנה יש לכם "קצת אוויר" לנשימה והחגים לא יגיעו עד תחילת אוקטובר, בזמן הזה כדאי לכם כבר לשים לב לדברים הקטנים האלו שיכולים להפוך את המעבר שלכם להרבה יותר יעיל ונוח, גם אם אתם עוברים דירה ונשארים בעיר.

שירותים מוניציפאליים

גשו למשרדי העירייה והחליפו כתובת, הפעולה הזו תקל עליכם בהתמודדות מול גורמים נוספים בעירייה על אחת כמה וכמה אם עברתם לגור בעיר אחרת. הכינו רשימה של השירותים הניתנים באזור ועד כמה הם חשובים לכם:

  • קופת חולים – כדאי כבר לבקש להעביר את התיקים הרפואיים שלכם ושל ילדיכם
  • חשבונות – מים, חשמל, ארנונה וגז – אל תשכחו לוודא שכל הפרטים שם נכונים ומעודכנים כדי להימנע מניתוקים ואי נעימות.
  • בררו מהו סניף הדואר הקרוב לביתכם עבור תשלומים, אגרות רישוי או הזמנות ברשת.

שינויים בסידורי ההגעה לעבודה ולוחות הזמנים

דרך ההגעה לעבודה היא לעיתים איננה אחד מן השיקולים שבמעבר דירה, אולי אתם בעלי שני רכבים ולכן בכלל לא בדקתם את מסלולי התחבורה הציבורית, או בכלל לא התעניינתם בשירות ההסעות שקיים בחברה בה אתם עובדים, אם אין לכם אחת כזאת, תוכלו למצוא כאן חברה אשר מספקת הסעות בכל רחבי הארץ.

אם אתם הורים לילדים אתם בטח יודעים כי לשיקול של ההסעה לבית הספר מן הכתובת החדשה יש חשיבות מכרעת על עיצוב סדר היום שלכם, עליכם לנסות ולבדוק מהי הדרך העדיפה ביותר עבורכם כדי להספיק להגיע לעבודה בשעה נורמאלית. אולי במקום לנסוע לעבודה עם הרכב כדאי לכם להשתמש בהסעות לעובדים ולשלוח את הילד בהסעה פרטית, ייתכן ותצליחו אפילו לחסוך מזה כסף.

סופרים ומכולות

"הצבא צועד על קיבתו", גם המשפחה הישראלית הממוצעת. מי לא רוצה לגור ליד סופרמרקט או לפחות חנות מכולת? גם אם אתם עוברים למקום מרוחק שמגביל את תדירות מסעות הקניות שלכם, תוכלו להתנחם בעובדה כי בכל סופר גדול קיימת האפשרות של קניות אינטרנטיות

שכנים חדשים

זהו, כל הארגזים כבר נפרקו, כל ההכנות כבר בוצעו ואתם כבר גרים בכיף בדירה החדשה שלכם, הגיע הזמן להכיר את השכנים החדשים. שנו את השמות על תיבת הדואר בכניסה לבניין, שאלו מיהם נציגי הוועד בבניין, שלמו להם את התשלומים לפני שהם יבקשו אותם, הראו מעורבות בנעשה מסביבכם, כך גם תכירו את השכנים וגם תוכלו לשנות דברים לטובתכם בבניין.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *