מה עושים עם עובש על וילון מקלחת?

שאלה: יש לנו וילון מקלחת יפה שהתכסה בעובש. אנחנו לא רוצים לזרוק אותו אם אפשר לנקות, אבל האם אפשר? אם כן אז איך? (אורנית).

תשובה: ראשית, עובש הוא לעיתים קרובות עניין של מניעה. כדי שוילון המקלחון לא יעלה עובש מלכתחילה, טובלים אותו לכמה דקות בתמיסת מלח (כפית גדושה מלח שולחני לכל כוס מים). אפשר להעניק לו את הטיפול הזה גם לאחר ניקוי עובש קיים.

את רוב וילונות האמבטיה ווילונות למקלחונים אפשר לכבס במכונת כביסה, בטמפרטורה של 30 או 40 מעלות ואף יותר. חפשו את התווית בשולי הוילון ובידקו מה ממליץ היצרן – אם הוא מאפשר כביסה ב-60 מעלות צלזיוס, מה טוב. וילונות עדינים במיוחד אפשר לכבס ביד או בתוכנית ללא סחיטה.

כשמדובר בוילון שקוף שנעשה אטום בגלל הצטברות אבנית אפשר להוסיף למכונה חצי כוס חומץ, ואל תיבהלו מהריח – הוא יתנדף. אם הוילון כבר נגוע בעובש בצורה רצינית, אפשר לנקות אותו לפני הכביסה במעט מים עם אקונומיקה, או לטבול בגיגית עם מים ואקונומיקה למשך רבע עד חצי שעה ואז לשפשף ולשטוף. למכונת הכביסה עצמה כדאי להוסיף 5-7 כפות מלח.

שימי לב שחלק מהוילונות לא מתאימים לייבוש באמצעות מייבש כביסה, אבל זה לא נורא – תלו את הוילון במקומו ותנו לו להתייבש כרגיל.

עובש, וילון מקלחת, מקלחונים

Comments

comments

3 comments

  • אני שוטפת את הוילונות באמבטיה עם מים רותחים מעורבבים בלימון סחוט. יורד בקלות וללא חומרים מיוחדים.

  • ראי קרמיקה

    אולי עדיף פשוט לעבור למקלחון.

    אפשר לעשות גם אמבטיון, כדי שיתאים לכולם.

    לדעתי זה פתרון טוב.

    אלון.

  • להשרות את הוילון עם חומר 00 לניקוי אסלות – מוריד כתמי אבן מעולה . הוילון יצא חדש. להקפיד על איוורור ולא לנשום כל חומר ניקוי בכלל. חג שמח !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *