חברת ניקיון, חברת אחזקה או חברת ניהול?

אז במה תבחרו – חברת ניקיון, חברת אחזקה, חברת ניהול או סתם מנקה? כשמפקידים בידי גורם חיצוני עבודות ניקיון ומשימות אחרות שקשורות לתחזוקת הבית המשותף, כדאי לדעת למי ועל מה משלמים.

החלטנו לפרסם את הפוסט הזה בתגובה לשאלה דומה לזו שבכותרת, מצד גולשת בשם נ' שמחפשת פתרון עבור עבודת ניקיונות בבית המשותף בו היא גרה.

נ' שאלה אותנו מה ההבדל בין סתם חברות שמעניקות שירותי ניקיון לבין חברות ניהול, או "חברות ניהול ואחזקת מבנים" וכיוצא באלו. האם בכלל יש הבדל ואם כן אז מהם השיקולים לבחירה בין הנ"ל כשאתם 12 בעלי דירות בבית משותף שרוצים לחסוך כאב ראש בלי לקרוע את הכיס.

אז התשובה היא, קודם כל, שאין באמת הגדרות חד-משמעיות בענף הזה אלא יש ספקים שונים וצורות התקשרות שונות. ישנן חברות שמספקות שירותי ניקיון בלבד (ההפניה היא לעסקים מומלצים בסיווג ניקיון במדריך שלנו) וכאלו שמספקות שירותי אחזקה שונים (ניקיון, גינון, תיקונים קטנים ו/או אינסטלציה, חשמלאות וכו'). לחברות משני הסוגים יכול ועד הבית שלכם להתקשר, כלומר לשכור את שירותיהן.

אלו שמכנות את עצמן חברות ניהול, הן בדרך-כלל חברות שלוקחות על עצמן את כל תפקידי ועד הבית, כולל גביית מיסי הוועד ואפילו הכנת דו"חות כספיים כנדרש בחוק. הן מבצעות – אם תרצו – אאוטסורסינג של הוועד. זה עולה יותר, כמובן, אבל חוסך סכסוכי שכנים וגורם לכך שהבית לא יהיה מוזנח (בעיקר עם עובדים עם חברה רצינית).

חברות ניהול קטנות שוכרות לעיתים קבלני משנה כדי לתחזק את הבית. הגדולות יותר, שלעיתים קוראות לעצמן "חברות ניהול ואחזקה", מעסיקות על בסיס קבוע בעלי מקצוע ממגוון סוגים. כמובן שישנם מקרים הפוכים – חברות קטנות מבוססות עובדים שכירים וחברות גדולות שמוציאות את כל העבודה החוצה ורק "עושות סדר".

כשחברה קוראת לתחום התמחותה "ניהול ואחזקת מבנים", בדרך-כלל זה אומר שהיא מכוונת יותר למגזר העסקי והמוסדי. החלום הרטוב של מנהלי החברות מהסוג הזה הוא לתחזק מבנים של ארגונים גדולים – משהו שהחברות הקטנות יותר פשוט לא מסוגלות לו.

ממה שהסברנו כאן, נדמה לנו שיהיה קל יותר לנ' למצוא את דרכה בסבך הספקים ולבחור בחברת הניקיון/ניהול/אחזקה/מחק את החסר המתאימה. בכל אופן, בקרוב נקדיש לנושא עוד פוסט, עם כמה הספרים ועצות פרקטיות וגם מחירים לדוגמא.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *