הסרת מדבקות מכלים חדשים

שאלה: לכבוד הפסח אנחנו עושים קניות מכל מיני סוגים, ושוב מוצאים את עצמנו עם הבעיה המסורתית – איך להוריד בקלות מדבקות מכוסות, צלחות, סירים, צנצנות, בקבוקים, כלי בית שונים וכו', בלי לשרוט אותם ובלי להתלכלך. וכמובן, איך מסירים את שאריות הדבק כשיש כאלו. האם יש פתרון פשוט שהחמצנו? (נורית).

תשובה: יש כל מיני פתרונות שמתאימים לסוגים שונים של מוצרים ולסוגים שונים של מדבקות ודבק.

פתרון מהיר ופשוט שלעיתים קרובות עושה את העבודה מצוין, הוא לחמם את המדבקה באמצעות מייבש שיער חשמלי. כשזה עובד, המדבקה ניתנת להסרה בין רגע ואם יש שאריות דבק ניתן לנגב אותן בקלות באמצעות סמרטוט יבש.

את רוב המדבקות שעל כלי אוכל, כולל זכוכית, אפשר להסיר באמצעות השריה במים חמימים לרבע או חצי שעה. שיטה אחרת היא להספיג היטב את המדבקה בשמן מאכל כלשהו, להמתין שתי דקות ולהסיר.

פתרונות יעילים למדבקות עקשניות במיוחד: הספגה בחומץ חם, נפט, אצטון, בנזין או טרפנטין. מטבע הדברים החומרים האלה לא מתאימים לכל כלי וחפץ, אבל כשזה נדרש ומתאים – זה עובד.

Comments

comments

6 comments

  • יש טעם לענות כי פסח יגיע שוב…
    מכלי קרמיקה מזוגגים או מזכוכית – אצטון.
    מכלי פלסטיק / פורמייקה – תרסיס סנו לניקוי פלסטיק (סנו פלסט). לרסס מקרוב ולנגב מייד עם מטלית.לרחוץ מיד עם סבון כילים כדי שלא ישאר ריח על הכלי.
    זה עובד גם על הפתקאות שמדביקים על המזוודות וגם מסטיק מג'ינס ירד כך.

  • בזכותכם הצלחתי להוציא דבק עקשן שגם כשהתעקשתי עליו יומיים לא עזר לי כלום, עד שנעזרתי בעצתכם! ו…. מי היה מאמין ששמן יסיר וימיס את מה שנותר ממנה, כי במקום להסיר זה רק נמרח הפך גרוע יותר. אז תבורכו!!!

  • מערכת המקצוענים

    שמחים שיכולנו לעזור 🙂

  • לא העלתי על דעתי ששמן קנולה יוציא דבק מכלי נרוסטה שלא יצא גם בשטיפה במדיח בשבעים מעלות!
    תודה רבה!!!

  • קניתי מקל הליכה הדבק של המדבקה נשאר ניסיתי אלכוהול אציטון לא עזר נדמה לי שהמקל עשוי ממתכת

  • רכשנו דירה חדשה. מרפסת ענקית . על מעקה המתכת דבוק ניילון שנועד להגן עליו. המעקה הותקן לפני הקיץ ו ניילון /ציפוי נדבק למעקה ולא ניתן להורדה אחידה. הוא התייבש ויורד בחלקים זעירים. על מנת להוריד אותו צריך שעות רבות של קילוף .האם יש חומר שאוכל להעזר על מנת להוריד את הציפוי בקלות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *