מה עושים עם חשמל סטטי בבגדים

שונאים את החשמל הססטי בבגדי הצמר ושמיכות הפליס? יש כמה פתרונות שיכולים לעזור לכם.

אחת הבעיות שמאפיינות תנאי מזג-אוויר מיוחדים היא היווצרות יתר של חשמל סטטי. זה נכון לימי שרב וגם לחלק מימי החורף (ברקים, למשל, הם תופעה שמקורה בחשמל סטטי – אם כי בעל מטען קצת יותר גדול ממה שנוצר בסביבה הביתית באופן רגיל). מזג האוויר היבש שבתקופות אלו גורם בעצם לחוסר איזון חשמלי במטען הנמצא עצמים מסוימים, כל עצם מורכב מאטומים חיוביים – פרוטונים ומאלקטרונים בעלי מטען שלילי, בעת חיכוך עם חפץ אחר המטען החשמלי מתפרק ונוצר "החישמול" שאנו מרגישים.

חשמל סטטי נוטה להיווצר, בין השאר, בבגדים, אריגים וכלי מיטה, וזה עלול להיות מציק מאד.

הבעיה נפוצה במיוחד כשהנ"ל עשויים מחומרים סיביים, כמו צמר, לבד או פליס, אבל לא רק.

יש כל מיני שיטות למניעת חשמל סטטי מבדים ואריגים. השיטה הפשוטה היא לחבוט בהם כנגד חפץ קשה, או מוטב – כנגד הרצפה (כמובן, כדאי לבדוק לפני כן שהיא נקייה).

אחד הגורמים השכיחים לחשמל סטטי בבגדים, הוא שימוש במייבש כביסה, ולכן זהו גם המקום שבו כדאי להשקיע תשומת לב מיוחדת.

בכל קווי המוצרים של מותגי הניקיון הגדולים אפשר למצוא כיום מרככי כביסה אנטי סטטיים, והם בסך-הכל יעילים יחסית אם כי לא לאורך זמן.

פתרון נוסף, שנוטה להיות יעיל יותר לעיתים ורבים מעדיפים אותו, הם דפים למייבש כביסה הנקראים Dryer Sheets. רוב המוצרים מסוג זה (כמה מהם משווקים בארץ) הם בעלי תכונות אנטי-סטטיות.

הפתרון האחרון, החדש יחסית, הם כדורים אנטי-סטטיים למייבש. את המוצר שמוצג בתמונה (Anti Static Balls) החלו לשווק לאחרונה גם בישראל. בארה"ב משווק לפחות מוצר אחד כזה שגם מחליף את מרכך הכביסה, כלומר מאפשר לקבל כביסה רכה יותר ללא הוספת מרכך. בכל אופן, את ה-Anti Static Balls עוד לא ניסינו אבל זה מוצר שקיבל ביקורות טובות.

מעבר לפתרונות הקשורים למכונת הכביסה והמייבש, תוכלו לפתור נקודתית את בעיית החשמל סטטי בבגדים שאתם לובשים תוך שימוש במקור אשר "יפרק וישאב" את המטען החשמלי אליו, קולבי ברזל וסיכות ביטחון העשויות מן המתכת המוליכה יעשו את העבודה. אז איך מורידים חשמל סטטי בבגדים?

  • את הקולב מברזל העבירו כמה פעמים על הבגד ובין גופכם לבגד כדי למנוע חשמל סטטי בגוף
  • תלו סיכת ביטחון במקום מוסתר על הבגד
  • השתמשו בספרי אנטי סטטי לבגדים, אם אין לכם ספריי כזה, גם ספריי לשיער יעשה את העבודה
  • לכו יחפים בבית ! הארקה הביתית תעשה כבר את העבודה בשבילכם

Comments

comments

2 comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *