טכנאי מחשבים בעל כרחם

"טוב שאתה פה" אומרת אמי, "חשבתי שאולי תוכל לבדוק למה אני לא מצליחה לשלוח אימייל". "לא לא" אבי מזדקף, "אין לו זמן היום, הוא צריך להתקין לי את הזיכרון החדש, המחשב שלי לא זז". "היום אני אעזור לשניכם" השבתי, "אבל בשביל הפעם הבאה יש לי רעיון מצוין בשבילכם: הבאתי טלפון של טכנאי מחשבים מצוין".

אם אתם טכנופובים, או סתם מאלה שלא מעניין אותם להתעסק במחשב עצמו אלא במה שאפשר לעשות באמצעותו – אז סביר להניח שתקלות מחשב גורמות לכם עגמת נפש רבה. תמיד טוב כשיש חבר או בן משפחה שמבין יותר מכם ויכול להציל את המצב.

מצד שני, אם אתם מאלה שיש להם ידע טכנולוגי מעט מעל לממוצע, או שעובדים במקצוע טכנולוגי, סביר להניח שגם אתם מוצאים את לעיתים קרובות במצב שבו אתם נדרשים להעניק שירותי מחשב אד-הוק לקרובי משפחה, חברים, שכנים, חברים של שכנים של קרובי משפחה וכו'.

מצד אחד – לא נעים להגיד לא; מצד שני – לא נעים גם להגיד כן כל הזמן ומה אתם צריכים את זה באמצע החיים. בעיקר כשזה הופך לעניין יומיומי שעל גבול ההטרדה.

שוחחתי פעם עם מנכ"ל של חברת הייטק בינלאומית גדולה, שסיפר לי שגם הוא מקבל לפעמים טלפון מהוריו או דודתו, שמבקשים ממנה עצה בסגנון איזה מחשב לקנות או כיצד לתקן בעיה כלשהי במחשב. מנקודה מסוימת, הוא הודה, התחלתי להשיב להם שאין לי מושג – מה שנכון.

פרקטית, ברור שאי אפשר להבין בהכל ולעזור לכולם ואם אתם לא עוסקים בטכנאות מחשבים כמקצוע, רוב הסיכויים שהזמן שייקח לכם לפתור תקלות מחשב יהיה ארוך משמעותית ממי שכן עוסק בזה וכבר שכח את מה שעוד לא למדתם. לא דומה מי שמפרמט לעצמו את המחשב ומתקין מערכת הפעלה פעם בשנה למי שעושה זאת פעמיים ביום.

אז הפתרון, בפשטות, הוא להכניס לתמונה איש מקצוע אחד או יותר. טכנאי מחשבים טוב שמתמחר את שירותיו בהיגיון, יכול לחסוך זמן, כסף, עצבים ומריבות משפחתיות. החזיקו בכיס טלפונים של טכנאי או שניים ושילפו אותם ברגע הנכון.

Comments

comments

7 comments

  • וואיי אני כ"כ מזדהה איתך! שירתתי בצבא בתור מנהלת רשתות מחשוב וכמובן שעברתי הכשרה טכנית בהרכבה והגדרת מחשבים ורשתות פנים-ארגוניות.

    לאחר מכן עבדתי תקופה בתחום, לפני תחילת לימודיי האקדמיים. לענייננו – אין דבר יותר מעצבן מבקשה ל'טובה' בנושא תיקון תקלות מחשב. בייחוד כאשר מדובר על עבודה עם משתמשים, שאיך אומר בעדינות – לא יודעים להדליק את המחשב. זה מייאש, מתסכל ומעצבן – אך עם זאת, לא נעים להתפרץ על אותו אדם, שכן בד"כ היכרותך עמו טובה מדי.

    הטיפ של לשמור רשימה של טכנאי מחשב מומלצים ולהפנות את המכרים אליהם היא אולי טובה, אך הם ישמרו לך טינה בידיעה או במחשבה שיכלת לעזור להם, אך העדפת להקטין ראש ולהמשיך בעיסוקיך, במקום להקדיש שעה-שעתיים ולסדר את הנושא + לחסוך להם כסף.

    אכן בעיה 🙂

  • זה בדיוק זה. אני מצאתי את עצמי במצב דומה ומשלב מסויים עברתי להשמת טכנאי מחשבים…

  • גם לא נעים להיות בצד השני. להזמין כל פעם טכנאי זה מאד יקר ולא נורא אם מישהו שהוא בטעות גם בן משפחה או חבר שלך יושיט כתף.

  • טכנאי מחשבים בירושלים

    אני מסכים עם מה שכתוב כאן במאמר, אך אני רוצה לציין כי יש לא מעט שרלטנים ולא מקצועיים בתחום שכדאי להיזהר מהם כי הם יכולים להזיק יותר מאשר להועיל, לכן צריך לוודא שמי שמתקן לכם את המחשב הוא מיומן ובעל ניסיון בתחום

  • מחשבים ואנשים

    מדהים כמה שהמאמר הזה מתאר מציאות יומיומית עבורי! עבדתי כעורכת באינטרנט – ומאז אני הכתובת עבור המשפחה, השכנים, חברים של השכנים בכל שאלה טכנית – גם אם אין לי מושג איך לענות :).

  • טכנאי מחשבים

    הסיפור בתחילת המאמר עשה לי חשק להמשיך ולקרוא. רעיון ממש נחמד. בנוגע למאמר, אין ספק שבעל מקצוע יבצע את הפעולה מהר וטוב יותר. כמובן שיש צורך להתחשב בעלויות. אני אישית קודם כול שואל חברים קרובים האם הם מכירים טכנאי מחשבים טוב ורק לאחר מכן פונה לחלופות האחרות.

  • נכון, המלצות של חברים מקבלות הרבה כבוד ובצדק – סביר להניח שמי שהחברים שלך היו מרוצים ממנו, ייתן גם לך שירות טוב – אבל יש כאן שתי בעיות:
    1. לפעמים, גם החבר שהיה מרוצה מבעל המקצוע שטיפל בו, לא ממש מבין בתחום והוא ממליץ לך מתוך תחושת בטן יותר מאשר מתוך ידע.
    2. בהרבה מקרים, אין לך מישהו שיודע להמליץ על בעל מקצוע, בעיקר אם מדובר במשהו לא זוהר במיוחד ואז חשוב להשתמש במקור ידע אמין ואחראי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *