אינסטלטור זו לא מילה גסה

לפעמים, הכי טוב לבלוע את הגאווה ולבקש עזרה. בעיית אינסטלציה קשה, למשל, נפתרת הרבה יותר מהר כשמזמינים אינסטלטור. שמעו מבעל ניסיון.

דמיינו לעצמכם את התמונה הזו: בחור צעיר ומבולבל, עומד מול בריכה אפורה ומצחינה שגם מעלה אדים רעילים, באמצע הלילה בדירה קטנה ביד אליהו. לא, זה לא נשמע שכיף לבחור בכלל – ואכן, לא נהניתי.

היו לי כמה לקחים חשובים מהאירוע ההוא, שלמרות העשור-פלוס שחלף מאז התרחשותו נותר חרוט עמוק בלבי:
א. זה שפתחת כמה סתימות בחיים שלך, עוד לא עושה אותך אינסטלטור.
ב. חומרים לפתיחת סתימות לא תמיד פותחים סתימות, ולפעמים הן אפילו מחמירים את המצב.
ג. סתימה קלה שהופיע במערכה הראשונה (כלומר בבוקר) תהפוך לנזק סביבתי, בריאותי ופיננסי במערכה השלישית (בלילה).

בסופו של דבר הגיע אינסטלטור ופתר את הבעיה (קריסת קו ביוב – משהו שאדם מהישוב לא יכול להתמודד איתו, וגם אינסטלטורים לא מקבלים אותו בשמחה). אני נשארתי ללקק את הפצעים, למצמץ בעיניים שעדיין צרבו מאדי החומר המאכל, וכמובן – להמתין לאיחוי האגו המרוסק.

אבל ברצינות – יש בעיות אינסטלציה שצריך להיות טמבל כדי לנסות להתמודד איתן, והבעיה הכי גדולה כשאתה לא אינסטלטור היא שלא תמיד תזהה אותן. לכן אני, שתמיד מנסה לפתור תקלות וקלקולים בבית בעצמי, למדתי להרים ידיים ולהרים טלפון.

לשקם את האגו

כן, אני, שפעם קניתי מייבש כביסה יד-שנייה בשדרות הר-ציון, ובבית גיליתי שהוא לא עובד ופרקתי והצלחתי לתקן בעצמי, וזה עם ידע די מינימלי בחשמלאות. אני, שבילדותי הייתי מפרק שעונים כדי לתקן אותם, ובדרך-כלל גם מצליח בזה. אני, שמנסה להיות תמיד עצמאי ולא להצטרך טובות, וחשבתי שאגדל להיות מסוקס ומלא ביטחון עצמי (טוב, אולי בכל זאת אני מסוקס…).

בקיצור: זו נטייה גברית סטריאוטיפית עד גועל לנסות "ללבוש את המכנסיים", להפשיל שרוולים, ולתקן כל מה שמקולקל. למרבה הצער, זה לא תמיד אפשרי בלי ידע. ואגב, נדמה לי שהנטייה הזו קיימת גם אצל הרבה נשים עצמאיות ומשוחררות, שכנראה למדו מאתנו את השטות הזו ומביכות את עצמן בדיוק באותה דרך.

מתי אינסטלטור, מתי לא

ואם להיות קצת פרקטיים – באילו בעיות אינסטלציה כדאי לטפל ומתי עדיף להזמין אינסטלטור? ובכן, המסקנות שלי מניסוי וטעייה של כ-15 שנה, הן שלפני הכל כדאי להשתדל לעשות רק מה שיודעים. כשאתם מזמינים אינסטלטור והוא מבצע עבודה, כדאי להסתכל וללמוד. פעולות כמו פתיחת סתימה פשוטה בכיור או בשירותים, ואפילו החלפת ראש ברז או ברז שלם, הן דברים שאפשר ללמוד ולבצע בקלות יחסית, אם יש לכם ידיים טובות.

כשאתם מנסים את מה שאתם יודעים, כדאי שלפחות בפעם הראשונה זה יהיה תחת השגחת מבוגר – או לפחות בשעות היום, כדי שתשלמו פחות לאינסטלטור שיבוא לתקן הנזק שעשיתם. ובאופן כללי, ככל שהצנרת ישנה ובלויה יותר פחות כדאי להתעסק, כי יהיה לכם הרבה יותר קל לגרום נזק. כשיש ספק, אין ספק – עדיף אינסטלטור.

Comments

comments

One comment

  • פעם הייתי עושה כמעט את כל האינסטלציה בבית לבד והיום אני נותן לבעל מקצוע לעשות הכל. למרות שאני יודע לבצע לבד עבודות זה עדיף בהרבה. קחו עצמה מבעל ניסיון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *