ניקוי כלי כסף, כיצד?

שאלה: יש לנו כמה כלי כסף שקיבלנו בירושה ואנחנו רוצים לנקות אותם. אנחנו מעדיפים לעשות את זה בעצמנו ולא לפנות לבעלי מקצוע. כמו כן, אנחנו גם מעדיפים לא להשתמש באחד מחומרי הניקוי המקצועיים, שהבנו שהם גם יקרים, גם רעילים וגם מזיקים לסביבה. האם יש איזו "תרופת סבתא" שאתם יכולים להציע לנו? (אפרת)

תשובה: סבתא שלנו הייתה נוהגת לנקות כלי כסף עם אקונומיקה, והאמת היא שזו שיטה לא רעה – בין השאר, משום שלא צריך להשתמש ממש בהרבה אקונומיקה. אחרי שפשוף עדין במטלית הטבולה בכלור, נשאר רק לנגב במטלית רטובה ואז במטלית יבשה. עוד שפשוף קל וכלי הכסף שלכם יבהיקו כפי שלא הבהיקו מעולם.

אם אתם ממש בעניין של תרופת סבתא, ורוצים פתרון ידידותי יותר לסביבה ולאדם, נסו את זה: בשלו תפוחי אדמה והשתמשו במים שלהם כדי לנקות את כלי הכסף. טבלו מטלית ושפשפו היטב, שטפו ויבשו תוך כדי עיסוי עדין במטלית רכה. זוהי שיטה מאד עדינה שמומלץ להשתמש בה לכלים "של פעם". העמילן של תפוחי-האדמה נדבק לשאריות הלכלוך בחריצים, וכשמסירים אותו (מומלץ באמצעות מברשת עדינה), הוא משאיר את הכסף נקי.

לניקוי סכו"ם כסף, תכשיטים ועצמים קטנים אחרים שעשויים מכסף, מומלץ להשתמש בתמיסת סודה לשתייה, כפי שמודגם בסרטון.

Comments

comments

One comment

  • טיפ נהדר לניקוי כסף: אודם!

    לא גלוס ולא לובלו, לא עם נצנצים ולא מהסוג שאמור להחזיק כל היום – אלא אודם הכי רגיל. לא יודעת למה, אבל הוא מבריק היטב ובאופן מיידי כלי כסף שהשחירו. אני משתמשת באודמים שנגמרו – כבר אי אפשר למרוח על השפתיים אבל בבסיס נשאר עוד חומר שאני מוציאה עם קיסם, או שקונה אודם זול.
    לשים קצת על מטלית או צמר גפן, ולשפשף היטב. תוך דקה הפריט מבריק.

    ככה אני מנקה את כל התכשיטים שלי ואת הסכו"ם שקיבלתי בירושה, והתוצאה מהממת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *