בחירת גריל גז: מה חשוב לדעת באמת

בדקה התשעים לפני יום העצמאות ה-63 ו/או רגע אחרי, יש סיכוי טוב שגם אתם תחליטו לשדרג את המנגל. מה צריך לדעת? על מה הכי חשוב לשים דגש? יובל כאן כדי לעזור.

מאת: יובל לובנשטיין

אפתח את דבריי בכך שאני מבקש מקוראיי לא ליצור איתי קשר על מנת לקבל המלצות על מוצר גריל או מותג ספציפי. לא רק שלא אוכל לתת ייעוץ אישי לכל אחד מכם, אלא שגם לא ניתן לתת המלצות כאלו.

מצד שני, במאמר הזה תקבלו המלצות שיחסכו לכם זמן וכסף ויבטיחו שתהיו מרוצים יותר. זו התחלה.

גריל גז: קנייה עם בשר

גריל הגז הפך כמעט לפריט חובה בכל בית פרטי ופנטהאוז ובשנים האחרונות גם כמעט בכל מרפסת או חלון. הוא נקי, יעיל ובריא יותר, והוא כבר הרבה פחות יקר מפעם – במיוחד אם אתם אוהבים בשר.אם לפני כעשור עיקר העניין של הצרכן היה סביב המחיר או סביב הפונקציונאליות הבסיסית, הרי שחלק מהגרילים המוצעים היום למכירה הם ממש חצי מטבח על גלגלים.

הגרילים הם כבר מזמן לא רק משטחי צלייה, אלא הפכו להיות עמדות בישול עם שניים עד ארבעה מבערים, פינות אחסון, מתקני תלייה לאביזרים, ועוד ועוד.

רק חסרים כיור ומים (לבטח ישנם דגמים שכוללים גם אותם, אך עדיין לא יצא לי לראות) כדי שיהפכו לפינת מטבחון מושלמת.

רק כדי לסבר את האוזן, טווח המחירים בתחום מתחיל מתחת ל-1000 שקלים ומסתיים הרחק מעל לעשרת-אלפים.

הרבה עסקים, כולל לא מעט "טמבוריות", הפכו למפיצים או אפילו ליבואנים של מוצרי גריל גז.

הגריל הפך ליותר ממכשיר. לעיתים הוא בגדר תחביב, לעתים סמל סטטוס, ולא אחת שומעים דיונים רציניים ומעמיקים אודותיו ובזכות ביצועיו, עד שלרגע נדמה שהבעלים קצת ושכח שמדובר רק במכשיר גז.

שיקולים בבחירת גריל גז

בקיצור: מבחר לא חסר והאפשרויות רבות. אבל אתם, מן הסתם, זקוקים לגריל גז אחד בלבד ואולי לא ששים לבזבז כסף על שטויות אלא רוצים להתרכז במה שחשוב. אז איך תבחרו?

ובכן, את מה שמופיע בפרסומת בעיתון או שאיש המכירות מספר לכם מיוזמתו, אתם יכולים לבדוק ולהשוות לבד. לדוגמא פרמטרים כמו שטח צלייה, מרחק מהאבנים, אופציה לשעון חום, כירה צידית לחימום הקפה, כירה צידית לצ'יפס, מתקן אבזרים, פנל בד, פנל נירוסטה, מספר וסתים, יציבות, חוזק ומאסיביות, עיצוב, גודל ומחיר – את כל זה אני משאיר לכם.

הדבר החשוב ביותר בעיניי הוא בכלל נושא השירות – אז מצאתם גריל גז נייד גדול ויפה, במחיר שאתם מוכנים לשלם. טוב ויפה. אבלל מה עושים כשישנה תקלה, למי פונים? האם לחברה יש שירות שמגיע עד הבית, או שצריך להיסחב עם המתקן הגדול והמפויח? כמו כן, כמה עולה השירות או ביקור הבית?

הדבר הבא שכדאי לבדוק, והוא קשור לנושא השירות היא האחריות. יש לבדוק כמה חודשי אחריות אתם מקבלים ומה הם כוללים בדיוק – רק שירות או גם חלקים? האם ביקור הטכנאי כלול או לא כלול?

שאלות נוספות שכדאי לכם לשאול:

■ האם היבואנית/משווקת היא חברה ותיקה? כמה שנים היא פועלת בארץ וספציפית בשוק הזה?
■ האם ניתן לרכוש חלפים רק מהחברה או שהמוצר מבוסס על חלקים סטנדרטיים? יש לשים דגש על החלקים שהבלאי שלהם גבוה כמו גלגלים, צירים לגלגל, דיזה, ווסת גז. אל תתביישו: שאלו מהו הפריט שמתקלקל הכי מהר בגריל שאתם חושבים לקנות והאם יש עליו אחריות ואם כן לכמה זמן.
■ חשוב לברר לאיזה גז נבנה הגריל במקור, ישנם גרילים שעובדים טוב יותר על פרופאן ויש כאלה אשר בערתם טובה יותר על בוטאן. המידע הזה אמור להיות כלול גם בהוראות היצרן.

יובל לובנשטיין הוא יועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות מוצרי צריכה, ממקימי ענף "עשה זאת בעצמך" בישראל.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *