DIY: ריצוף גינה באבן טבעית

הרבה בעלי מקצוע ישמחו לעשות את העבודה הזו בשבילכם, אבל כיום ישנן משתלות שיציעו לכם את החומרים וההדרכה שיאפשרו לכם להוסיף ריצוף אבן דקורטיבי לגינה שלכם לגמרי לבד.

מעצבנות ככל שיהיו הפרסומות על "משבר המים", צריך להכיר בכך שבאמת יש לנו בעיה ובאמת כדאי לחסוך – ולו בשביל לא לקרוס כלכלית מחשבונות המים הבאים, עם ייקור התעריפים הקנסות וכו'.

כמובן שהמצב הזה הופך את העיסוק בחקלאות ביתית והטיפוח של גינות ומדשאות למשימה מסובכת ויקרה בהרבה. אחד הפתרונות המעניינים, שמאפשר גם חיסכון במים ובהוצאות וגם שמירה על החזות הירוקה, הוא ריצוף חלקי דקורטיבי באבנים ובסלעים. מה שמכונה בשפה המקצועית "חיפוי קרקע".

אבן טבעית בריצוף גינה. תמונה: משתלות יגור

ריצוף וחיפוי קרקע כיצד

הרעיון מאד פשוט: משתמשים בסלעים או אבנים כדי לעצב את גבולות המדשאה או הצמחייה מחדש, ולצמצם את סך שטח האדמה אותו משקים. זה יכול להיות בצורה של שביל, שטח תחום מרוצף כמו פינת ישיבה או מעמד למנגל, וכו'.

בעלי מקצוע בתחום ועסקים מתמחים (משתלות בדרך-כלל) מציעים היום כל מיני פתרונות לריצוף וחיפוי משטחים בגינות: אבני מדרך טבעיות, חצץ, אריחי עץ, משטחים סינתטיים ו/או ממוחזרים ועוד. אבל אין ספק שהלהיט כיום הוא שימוש במוצרי אבן טבעית לריצוף וחיפוי.

אבני ריצוף טבעיות הן אבנים אמיתיות שנחצבו מתוך סלעים ורכסים. הן נבדלות זו מזו במאפיינים רבים, בהתאם לאזור ולשכבה הגיאולוגית מהם נחצבו. בכל אופן, גם אבנים מאותו סוג יראו קצת שונות זו מזו וזהו ודווקא המראה הלא-אחיד שמעניק תחושה טבעית, מה שנקרא "כפרית וחמימה".

אפשר לרצף לבד?

הטריגר לפוסט הזה היה מדריך של משתלות יגור (אליהם קישרנו קודם) שמסביר כיצד לרצף באבנים טבעיות.

בגדול, זה באמת נשמע די פשוט: חופרים כמה סנטימטרים לתוך האדמה, או קצת יותר מזה אם היא לא יציבה (רטובה או ספוגית) שאז מוסיפים מצע מייצב; שופכים חול ומהדקים אותו ועליו יוצקים 2-3 ס"מ של טיט מעורב במלט; פורסים יריעת רשת סינתטית ("פלריג") ומכסים באריחים. זהו.

לא ניסינו, אז אנחנו לא יכולים להעיד עד כמה זה קשה ועד כמה התוצאות טובות. בכל אופן, זה נראה פתרון יפה שמתאים מאד למי שלא רוצה או יכול להשקיע הון בהזמנת עבודה כזו מבעלי מקצוע מומחים.

Comments

comments

One comment

  • אפשר בהחלט עם הדרכה נכונה לעשות ריצוף לבד וגם חיפוי קרקע, פשוט צריך קצת עבודת כפיים וזמן פנוי. למי שאוהב להתעסק גם הגינה או החצר ממש לא צריכה להיות בעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *