עד מתי מותר לנגן מוזיקה ביום העצמאות?

רעשים אסורים, ביום העצמאות ובכלל

בשנים האחרונות נדמה כי מסיבות קריוקי והפעלות עם מוזיקה רועשת בשעות הקטנות של הלילה, הפכו למכת מדינה. אנשים עושים לעצמם דין ומפרים את שלוות הכלל כדי "לעשות שמח".

התקנות למניעת מפגעים (באתר המשרד להגנת הסביבה) מנוסחות בשפה שקל להבין, וכדאי להכיר בין אם אתם בצד המרעיש או הנרעש.

שימו לב, למשל, שגם בפורים, יום העצמאות ויום ירושלים, בהם מותר לחגוג ולשמוח ברעש גדול כל הלילה, אסור להרעיש בדרכים אחרות בשעות המנוחה. זה נכון לאזעקה שאינה מפסיקה, רעש של עבודות בנייה או שיפוצים, עבודות פריקה וטעינה, צפירה בצופר של כלי רכב, רעש מזגנים ואפילו נביחות של כלב.

דף מטרדי רעש באתר משטרת ישראל מפרט את סוגי העבירות והקנסות עליהן, ובאילו מקרים נדרשת מדידה של עוצמת הרעש או מספיקה ההתרשמות הסובייקטיבית של השוטר.

טיפ: כדי לבצע מדידה מדויקת של עוצמת רעש צריך ציוד מקצועי. כדי לבצע מדידת "בערך" מספיק סמארטפון: הורידו את האפליקציה Noise Meter (אנדרואיד) או SPL Meter (אייפון).

אז מותר או אסור להרעיש עד השעות הקטנות במסיבת יום העצמאות? קצת סדר בתקנות מניעת הרעשים ואיך לדאוג שהן לא יקלקלו לכם את המסיבה.

מספר קוראים שומרי חוק שאלו אותנו מה מותר ומה אסור, בליל יום העצמאות ובלילות אחרים, בכל מה שקשור לרעש ובמיוחד רעש של מסיבה, חגיגה ו/או מוזיקה.

ספציפית במקרה של יום העצמאות, רבים רצו לדעת האם נכון שמותר להרעיש יותר מהרגיל במהלך הערב והלילה. הקוראת נ' מתל-אביב, למשל, סיפרה לנו שיש ויכוחים בינה ובין שותפה לדירה לבין שכניה, האם ועד מתי מותר להם לנגן מוזיקה ולרקוד על הגג – כי ביום העצמאות שעבר אחד השכנים הזמין משטרה.


ואיפה הכפיים שלכם?                           צילום: PetroleumJelliffe via photopin

בליל יום העצמאות מותר לנגן מוזיקה

ובכן, נתחיל מהתשובה הקצרה: החוק הישראלי מכבד את המסורת ומתיר להרעיש כל ליל יום העצמאות, עד הבוקר. מותר בכל זאת לנסות להתחשב בשכנים, לפחות קצת.

התשובה הארוכה יותר היא שתיקון התשס"ב לסעיף 3 (א) לתקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), מרשה לשיר, לנגן, לשמוע מוזיקה או רדיו או להפעיל טלוויזיה וכל מכשיר שכולל רמקול ו/או הגברה, במהלך שעות המנוחה, אך ורק בחלל סגור שאינו נמצא בבניין מגורים. כאשר שעות המנוחה מוגדרות כ-23:00 עד 7:00 בבוקר ובין 14:00 ל-16:00 אחר-הצהריים.

הסעיף הזה לא תקף בליל יום העצמאות (וגם בליל פורים ויום ירושלים) על רעש שאנשים עושים "אגב חגיגה או שמחה". כמובן, כדאי להיות לא רק צודקים אלא גם חכמים ולא לעבור את הגבול.

Comments

comments

3 comments

  • במקומות ציבוריים כגון בארים, פאבים ומועדונים וכ׳ו.. אפשר לחגוג עד הבוקר, אך כל עוד השמחה שלך עושה עוול לאדם אחר זו לא שמחה אמיתית ולכן אסור לפגוע באחר. תודה על המאמר.
    בברכה,
    בועז,

  • צ׳ארלס האיום

    אני שעה קורא את הכתבה הזו והיא לא ברורה בעליל. יום העצמאות פה ויש מלא רעש מסיבות ברחוב, מותר או לא לקרוא למשטרה לאכוף?! לא הבנתי.

  • לשמוע מוסיקה אצלך בבית-סבבה. למה השכנים צריכים לשמוע בחדר השינה שלהם את המוסיקה שלך?
    המוסיקה המזרחית היא לא הבעיה. הבעיה היא עם אלה שלא חינכו אותם להתחשב באחר , הם הכי חשובים (בעיני עצמם) וצריכים לשמוע את המוסיקה שלהם בקולי קולות, להפריע בשלוש לפנות בוקר לרחוב שלם.
    זה יפה שיש חוק שמאפשר לחגוג ביום העצמאות, אבל מה עם אלה שכל פישעם הוא שהם רוצים לישון בלילה??
    המשטרה?
    העירייה?
    הם לא אחראים לאכוף התחשבות.
    ולאיש לא איכפת מציבור שלם. הם ישכחו כמה הם סבלו עד שנה הבאה. חבל להשקיע בהם…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *