בקרוב: דירות להשכרה בהחל מ-500 ש"ח לחודש

מאהל לוינסקי בדרום תל-אביב

שכחנו אפס אחד? דווקא לא. אבל יש קאץ': בשביל לשלם 500-700 ש"ח לחודש תצטרכו לעבור לגור בגליל או בנגב.

ברחבי מדינת ישראל עומדים נטושים לפחות 50 אלף דירות ומבנים (ובסך-הכל 140 אלף דירות לפי נתוני הלמ"ס), לפחות מחציתם ביישובי הפריפריה. פרויקט חדש של המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ינסה ליישב אותם בדיירים צעירים תמורת דמי שכירות מגוחכים של 500-700 ש"ח לחודש.

לדברי השר סילבן שלום שרואיין בנושא לכתבה של חדשות ערוץ 2 (ראו הסרטון להלן), עבודות השיפוצים יתחילו בקרוב ויסתיימו עד סוף הקיץ.

שלום הוסיף כי בחודשים האחרונים איתר המשרד כ-800 מבנים מתאימים, בהם בתי-ספר ישנים, מרכזי קליטה נטושים ומלונות שנסגרו, בצפת, עפולה, קריית שמונה, שדרות, ירוחם וערים נוספות (המשך הפוסט אחרי הסרטון).

השמשת מבנים נטושים ואכלוס דירות רפאים, הם בהחלט מהדברים שאפשר וכדאי לעשות אם רוצים להוריד את מחירי הדיור.

אבל האם הצעירים יסכימו לעזוב את הערים הגדולות ולעבור לעפולה ושדרות? ובכן, יכול להיות בהתחשב באלטרנטיבות. חסידי המהלך, אומרים שגם אם מלאי הדירות החדשות יוביל להגירה פנימית מערי פריפרייה אחרות, עדיין תהיה לזה השפעה חיובית על מחירי הדירות לקנייה ועל מחירי השכירות כאחד. מתנגדיו, אומרים שממילא המחסור בדירות הוא לא בפריפריה אלא באזורי הביקוש בערים הגדולות.

ברוח היעד האמביציוזי של המשרד, להביא 300 אלף ישראלים לגליל ו-300 אלף נוספים לנגב, והניסיון "למשוך צעירים איכותיים", מופעלים ומתוקצבים על-ידי המשרד פרויקטים נוספים כמו כפרי סטודנטים, תוכניות מלגות, סבסוד אדמות לחיילים משוחררים, ועוד. יימצאו מן הסתם אנשים שצרור ההטבות והמסגרות הללו יקסום להם, או סתם אנשים שיאהבו את הרעיון לשלם דמי שכירות חודשיים של 500 במקום 5000 ש"ח.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *