9 טיפים לחסכון במים

מים זורמים בכיור

החורף השחון שחווינו מזכיר למי ששכח, אנחנו חיים במדינה מדברית. בשביל שלילדים שלנו עדיין יישאר מים בברזים, וגם כדי לחסוך בהוצאות הגדולות ממילא, הנה כמה טיפים שלא ידרשו מכם להזיע.

מאת: יפעת צימרמן

ישראל מתייבשת מהרבה בחינות, ובין שאר הגזירות האמירו גם מחירי המים משמעותית בשנים האחרונות. מקורות המים המעטים שלנו וצריכה ביתית העומדת על כ-165 ליטרים של מים בממוצע ליום, מכריחים את כולנו לחסוך, רגע לפני ששוב ישלחו אותנו להתקלח בזוגות. תשעה טיפים לחסכון במים – מתחילים עכשיו:

הצ'ופצ'יק של הקומקום

נשארו לכם בתחתית הקומקום הצ'ופצ'יק של המים ואתם רוצים לרוקן אותו ולמלא מחדש? עצרו! לא לכיור. השקו איזה עציץ לרוויה.

הג'וב האיטלקי

הכנתם פסטה? בתיאבון! עכשיו תנו לליטרים של המים שנותרו בסיר להתקרר ואז שפכו אותם בעציץ, באדנית או בגינה.

פור פליי

מכירים את המים הקרים באמבטיה או בדוש שנשפכים ונשפכים עד שהמים מגיעים לטמפרטורה החמימה האהובה עלינו. חבל. דלי שיאסוף את המים הזכים הללו, יוכל להיות דלי הספונג'ה הבאה שלכם.

פרי זה המתוק הכי בריא

והכי כיף לאכול אותו ישר מהמקרר. הטיפ הבא יעודד את הילדים לאכול יותר פירות (מדהים איך רק עצם השטיפה שלו גורם להם לוותר מראש על הפרי), יחסוך לכם קרם ידיים (ועור יבש בגלל יותר מדי הרטבה וייבוש) וגם כמה טיפות חשובות של מים באותה הזדמנות נפלאה. השרו מגוון רחב של פירות בקערה עם מים ורחצו את כולם היטב בקערה. אחר כך השתמשו במים להשקיה ואת הפירות השטופים והמוכנים לאכילה למקרר.

איך לחסוך במים

מוסיקה אחרת

מכירים את אלה שמכורים למוסיקה של המים? תוך כדי שטיפת הכלים בסבון או צחצוח השיניים, הם אוהבים את רעש הטיפות הנוזלות במקביל. את המוסיקה הזו רבותי, אפשר לשמוע בשוויץ. כאן, חוץ מלשיר יודל-יודל תוך כדי, אי אפשר, כי פייר – אין לנו זכות

Full House

הנה טיפ שיחסוך לא רק במים אלא גם בחשמל, שכידוע מותיר חותם משמעותי על המינוס בסוף החודש. "לא מפעילים מכונת כביסה או מדיח כלים שאינם מלאים", אומר גיל זבולוני, מ-'גיל תיקונים ואחזקות', "זה פשוט בזבוז. ועוד משהו – ברוב המקרים ממש לא צריך להשתמש בתכניות הארוכות. החומרים של היום מספיק חזקים כדי שתכנית קצרה במכונת הכביסה תספיק בהחלט".

ברז זורם

בית שימושי

הידעתם ש-35% מצריכת המים הביתית נובעת מהורדת המים בשירותים? זו בדיוק הסיבה שבמכליי ההדחה החדשים התקינו שתי אפשרויות להדחה, של מיכל וחצי מיכל. עופר עיני, מ'אינסטלטור המרכז': "אם אתם מחליפים את הניאגרה או את המנגנון חשוב מאד לבקש מבעל המקצוע מיכל הדחה חדש", אומר עיני ומצייד אותנו בטיפ יצירתי

"אפשר לפתוח את הניאגרה, להוריד את המצוף בשני ס"מ ולחסוך ליטר מים בכל הדחה" הוא גם מספר על לקוחות שהכניסו קופסת פלסטיק סגורה ומלאה במים אל תוך הניאגרה וכך הצליחו להפחית את נפח המים בתוכה. רעיון פשוט שמייצר חיסכון משמעותי במים. אגב, דליפה באסלה היא תקלה מאד נפוצה, הרבה יותר ממה שנדמה לכם, ולא תמיד קל לשים אליה לב: "ראיתי פעם מישהו שקיבל חשבון מים של 1,000 ₪, בגלל מצוף לא תקין שיצר זליגת מים קבועה. רק אז הוא שם לב לדליפה שהתיקון שלה מאד פשוט וזול", מסכם עיני.

חסכמים

אנחנו בטוחים שכבר שמעתם על זה, אבל אם נתתם לזה לעבור לידכם, או הנהנתם בארשת חשיבות ולא עשיתם עם זה שום דבר ממשי, אנחנו ממליצים לחשוב עוד פעם. החסכמים הם אותם תוספים קטנים שמתלבשים על הברזים וחוסכים שליש מהצריכה. "גם ברז ניל, ברז מתכת הממוקם תחת הכיור, ומווסת את זרם המים. יכול לתרום לחסכון משמעותי במים, בפרט בכיור המטבח, והוא מאד נוח כי תמיד אפשר להחזיר את עוצמת הזרם לקדמותה", ממליץ עיני. אפקט דומה יכול להיווצר מוסת המחדיר אוויר למערכת. זוכרים את המשוואה – יותר אוויר, פחות מים. והנה חסכנו

גינה לי

כולם יודעים שבישראל משקים בלילה ולא באמצע יום חם? יודעים. אז למה אנחנו ממשיכים לראות כל כך הרבה מקומות, בין אם בניהול רשויות מקומיות ובין אם בבניינים ובבתים פרטיים, שממשיכים להשקות באמצע היום? הפעילו את מערכת ההשקיה האוטומטית לשעות הערב, חסכו מעצמיכם שפריצים מיותרים ואובדן טיפות יקר. פעם בכמה זמן, שווה גם לסגור את כל הברזים בגינה ובדירה ולוודא שמד המים שלכם לא זז. אם הוא זז, משהו דולף ומבזבז לכם משאבים יקרים.

Comments

comments

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *