חוששים להחליק במקלחת?

זה ממש לא "איש מחליק על קליפת בננה". החלקה על רצפות, מדרגות ובחדרי אמבטיה היא לא עניין מצחיק בכלל אלא גורם משמעותי מאד לתאונות גוף. כמה מילים על הפתרונות הקיימים בתחום.

תאונות החלקה ונפילה הן הגורם השכיח ביותר לפגיעות גוף אחרי תאונות דרכים (לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי), במיוחד אצל אנשים מבוגרים אבל לא רק.

החלקה יכולה להתרחש בכל מקום שבו יש רצפה רטובה, במיוחד אם מדובר בסביבה שיש בה הצטברות של שומנים ממקורות שונים – אמבטיה, מקלחת, מטבח, מלתחה, רצפת מוסך וכן הלאה.

ישנו היום ענף שלם של פתרונות למניעת החלקה וישנם בעלי מקצוע ובתי-עסק שזו ההתמחות העיקרית שלהם כמו גם הרבה מוצרי מדף. באפריל 2005 הוציא מכון התקנים אפילו תקן מיוחד (ת"י 2279) לפתרונות כאלו.

פתרונות למניעת החלקה

הפתרונות המתוחכמים יותר, שמיועדים בעיקר לעסקים ומוסדות (מפעלים, מוסכים, תחנות דלק, בריכות, מקוואות וכו') דורשים עזרה של מקצוענים. מדובר על יישום של תכשירים כימיים שונים כמו יצירת ציפוי שקוף (אקרילי/פוליארתני) בעל מקדם חיכוך גבוה, יציקת פסים נגד החלקה על מדרגות (עם בסיס אפוקסי, שרף פולימרי) ועוד.

file5321259341550

לסביבה הביתית ישנם פתרונות רבים, החל מריצוף מיוחד עם מרקם מונע החלקה (פתרון טוב לבית של הורים מבוגרים), דרך ציפוי אקרילי ("סילר") או תרסיסים (ספריי אפוקסי שקוף, למשל) שמתאימים לסוגים שונים של משטחים קיימים – קרמיקה, אבן, שיש, חרס, גרניט פורצלן; וגם סרטי הדבקה למדרגות; תרסיסי גומי לאחורי השטיח, ועוד.

הפתרון הכי נפוץ ומוכר שאינו דורש התערבות של בעל מקצוע הוא שימוש בשטיחונים לאמבטיה ולמקלחון. זהו פתרון די יעיל רק שצריך להקפיד מאד על ניקיון של השטיחונים שעלולים לצבור לכלוך ושאריות שומניות ולהפוך חלקלקים בעצמם.

file0001368506170

בין הפתרונות הייעודיים לאמבטיות ישנם היום גם מדבקות, סרטים שקופים, ספוגים ורשתות (אפשר לראות הרבה דוגמאות באתר עזרים, המיועד בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת).

מלבד החומרים המקצועיים למניעת החלקה, ישנם היום כבר מוצרי מדף ראשונים שאפשר לרכוש ולהשתמש לבד.

Comments

comments

One comment

  • שמואל זנאתי

    מעוניין לקבל הצעות לסוגי משטחי מניעת החלקה במלתחות עובדים
    גדלים רצויים :
    רוחב עד 1 מטר
    אורך כללי סה"כ 200 מטר

    אפשרות לצבעים

    נייד : 0526080373 אם לא עונים , יש להשאיר הודעת SMS ואני חוזר !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *