תיקון מזגן: מתי לוותר?

שאלה: יש לנו מזגן ישן בבית, שעד לשנים האחרונות עשה עבודה מצוינת. עכשיו הוא פתאום הפסיק לקרר (עדיין פועל אבל רק מוציא אוויר בלי קירור). בעלי אומר שזה בגלל שחסר גז ואפשר למלא בקלות – אין לי מושג אם הוא צודק. לפני שנזמין טכנאי מזגנים, רציתי לשאול: כיצד יודעים שבאמת כדאי לתקן את המזגן? מתי תיקון מזגן הופך לא כלכלי?

תשובה: בעלך צודק חלקית: כשהמזגן פועל אך לא מקרר זה יכול להיות בגלל שחסר גז, וייתכן שיידרש תיקון פשוט יחסית שכל טכנאי מזגנים יוכל לבצע עבורכם בזמן קצר ובעלות נמוכה. אם זה המצב אז ייתכן בהחלט שהתיקון ישלם.

מצד שני, ייתכן שהסיבה למחסור בגז היא דליפה מסובכת לתיקון, שתדרוש החלפת צנרת והלחמה. גם יכול להיות שהמזגן לא מקרר כי המדחס התקלקל. מדחס מקולקל לרוב לא ניתן לתקן אלא רק להחליף והעלות יכולה להיות גבוהה. אם מדובר במזגן ישן, טכנאי המזגנים עשוי להציע לכם החלפה של המדחס במדחס משופץ, מה שיוזיל את התיקון אבל אין לדעת כמה זמן המדחס ה"חדש" יחזיק מעמד.

בהתחשב בכך שמזגנים ישנים הם ממילא פחות יעילים והרבה יותר בזבזניים, לעיתים קרובות פשוט לא משתלם לתקן מזגן ישן וייתכן שזה מה שיתברר גם במקרה הזה. בכל מקרה, כדאי להזמין טכנאי מזגנים אמין שקיבלתם עליו המלצות – הוא יוכל להציג בפניכם את האפשרויות ולהמליץ על הפתרון המשתלם ביותר.

Comments

comments

5 comments

  • תיקון מזגן זה לא דבר שמה בכך. אני מכיר הרבה אנשים שיודעים להתקין מזגן חדש בתוך פחות משעה אבל מזגן ענתיקה זה כבר סיפור אחר. אני אישית מעדיף מאורר טוב על מזגן ישן שעובד רק אם עומדים מולו בלי חולצה.

    סיפור הגז מוכר לי ביותר . לפני 8 שנים היה לנו טכנאי מזגנים בבית כל חודשיים. המזגנים היו ישנים והיו בריחות גז תמידדים. כשהיה גז הם עבדו מצויין אבל כל חודשיים לשלם 250 שקל על מילוי גז זה לא הגיוני.

  • טכנאי מזגנים מקצועי לא יסתפק במילוי הגז החסר אלא יבדוק קודם מאיפה הדליפה ויתקן אותה. כנראה נפלתם על בעל מקצוע לא כל-כך הגון.

  • את פשוט צריכה להזמין טכנאי מזגנים מקצועי שמישהו שאת מכירה המליץ עליו. בנוסף, את צריכה לראות שהטכנאי אכן בודק אם יש דליפה של גז ולא סת מחליט למלא גז ללא בדיקה כזאת. אל תתביישי לשאול אותו: "איך אתה בודק אם יש דליפה?"..

    בהצלחה!

  • טכנאי טוב מתפקידו לתת הצעת מחיר לתיקון ואם זה שווה לך או זה החלטה שלך….

  • מה יכול לגרום למאיץ של המזגן הגלגל שמוציא את האויר שאני מדליק את המזגן לא להסתובב רק אם אני נותן לה סיבוב אז זה מתחיל להסתובב לפעמים זה מסתובב הפוך ואז צריך
    לכבות ולהפעיל עוד פעם ולסובב לכיון הנכון מה יכולה להיות התקלה או איך אפשר לסדר את זה??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *