ביצוע תיקונים ברכוש משותף בבניין

שאלה: עשיתי טיפול כנגד רטיבות . רק בזכות בעל המקצוע נודע לי שטיפול ברטיבות בקיר חיצוני היא באחריות נציגות הבית. במכתב + קבלה שהעברתי לנציגות מסתבר שיש פרוצדורה שיש לעבור לפני הביצוע, הנציגות מתחמקת מלשלם. האם זה אבוד?
שנים על שנים משלמים, וכשמגיע החזר, לא מכירים בך.
מה אפשר לעשות בנדון?
(ברוך)

תשובה:
בעיקרון נהוג לאפשר לוועד להביא הצעות מחיר ולקבל את העסקה הטובה ביותר וכמובן להוכיח כי המדובר בנזק ששייך לחלקים המשותפים ולא לחלק שלך.
יחד עם זאת חובתו של ניזוק הינה לצמצם את הנזק שנגרם לו. אגב, גם באם התיקון שביצע הניזוק לא צלח, באם פעל למען צמצום הנזק הוא זכאי לפיצוי (עקרון שחשוב לציין רלוונטי בעיקר בתביעות נגד חברות ביטוח).
חוק המקרקעין מגדיר בעניין בתים משותפים את החלקים בהם חלות ההוצאות על כלל בעלי הדירות.
בהחלט חלק מסוים מגיע לניזוק שביצע את התיקון אם אכן מדובר בחלקים משותפים כהגדרתם בחוק. בכל מקרה זכור שגם לך יש חלק בעלות התיקון וזו תתקזז גם ממך.

יתכן ואינך זכאי למלוא העלות, שכן אם ועד הבית יוכיח כי התמורה ששולמה עבור העבודה אינה ריאלית, תפוצה עבור העלות הממשית וזאת כיוון שלא התאפשר להם לבדוק הצעות קודם לכן ולצמצם את נזקם.
אם הנכם חברים בתרבות הדיור תוכל לפנות אליהם לסיוע וכן מומלץ אף לבדוק האם קיים ביטוח לחלקים המשותפים והאם סוג הנזק מכוסה בפוליסת הביטוח.

Comments

comments

2 comments

  • בזכות כל השנים שלי בתחום האיטום המאמר הזה יעזור לי להתמודד עם שאלות הלקוחות שלי בעתיד ובנוסף לתת מענה.
    ובכלל יש לכם בלוג איכותי ברמה הכי גבוהה.

  • תודה רפי,
    אנחנו משתדלים להביא לכאן את הצדדים היותר מעניינים שמסביב לעולם בעלי המקצועות לבית.
    נשמח לראות אותך מבקר שוב בבלוג!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *