למה לא מזגן? מה שיצרני המזגנים שכחו לספר לכם

אז נכון שהמזגן הוא מכשיר החימום הכי יעיל אנרגטית, הכי בטוח וגם נח ופשוט לתפעול אבל בכל זאת יש מקרים שבהם עדיף להשתמש באמצעי חימום (או קירור) אחרים

קר, קר מדי

המזגן לא בנוי להתמודד עם טמפרטורות קרות במיוחד. מתחת לשבע מעלות צלסיוס המזגן יתקשה לתפקד, וכשהטמפרטורה צונחת מתחת ל-4 מעלות הוא כבר כמעט ואינו יעיל כלל. אם ממש קר- כנראה שכדאי להשתמש באמצעי חימום אחר.

יבש וקשה לנשום

כולם מכירים את זה. לעיתים זה תוקף תוך דקות מרגע הפעלת המזגן על חימום ולפעמים זה לוקח קצת יותר זמן. האוויר מתייבש ואנו נתקפים כאבי ראש וסחרחורות. נכון שאפשר באמצעים די פשוטים, כמו סיר עם מים בפינת החדר, להעלות את רמת הלחות בחדר, אבל עדיין לפעמים החימום של המזגן פשוט בלתי נסבל.

אלרגנים

המזגן, כחלק מאופן הפעולה שלו, מכניס אוויר חיצוני לתוך הבית. באזורים מסוימים או בקומות נמוכות צמודות לדשא, האוויר הזה עלול להיות עשיר בחלקיקים אלרגניים. אז אולי המזגן אכן יקרר ויחמם כראוי אבל לחלקנו הוא יגרום לסיוט מתמשך והופעת אלרגיות, נזלת, פריחה, עיטוש ואף קשיי נשימה.

חלל החדר

לפעמים המזגן הוא דווקא לא אמצעי החימום היעיל ביותר. אם יש לכם מזגן מיני מרכזי ואתם רוצים לחמם רק את פינת העבודה, כדאי שתכניסו לחדר רדיאטור או תנור אחר. לחמם את כל הבית בשביל חדר אחד זה פשוט בזבוז כסף.

בעיות התקנה (ממ"ד)

מחד, כיום ניתן להתקין מערכת מיזוג וניטור אוויר גם בממ"דים אולם הליך ההתקנה ארוך, מסורבל וכמובן יקר יותר. מאידך, בבתים רבים מתייחסים לממ"ד כאל חדר לכל דבר וכך, עקב קירות הבטון, הטמפרטורה תטפס עוד יותר בפנים החדר וללא מיזוג השהות בו תהיה בלתי נסבלת. לסיכום, בתקופות רגועות מבחינת בטחונית, וכל עוד הממ"ד משמש לייעודו האמיתי והמקורי, ולא כחדר שינה נוסף, מאוורר או רדיאטור עדיפים על התקנת מזגן.

זיהום והעברת מחלות

השיוש במיזוג, גם בחורף וגם בקיץ, כרוכה בין השאר בשהייה בחלל סגור, שתחלופת האוויר בו תלויה בפילטר של המזגן. לא אחת קורה שהפילטרים הללו מזדהמים על ידי עובש, בקטריות וכיו"ב ואת הנבגים שלהם אתם נושמים.

בנוסף, העבודה בחללי עבודה עם מערכת מיזוג מרכזית, גורמת לכך שמחלות נישאות באוויר, מועברות בצורה מהירה מאוד לכל הנוכחים במשרד.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *