למה לא חשבתי על זה קודם?

לא פעם, כאשר נכנסים לדירה חדשה, אנחנו נוטים לקבל אותה עם קבעונות מחשבתיים שנצרו על ידי קודמינו בדירה, קבלן השיפוצים או חוויות העבר שלנו. אבל לא תמיד מה שהיה הוא גם מה שצריך להיות – לפעמים תכנון מחודש ימנע מכם עוגמת נפש וסתם חוסר נוחות.

ממה כדאי להימנע?

בוקר אור: את חדר השינה אתם אולי לא מתכוונים להזיז כרגע, אבל סידור הרהיטים בו עשוי להשפיע על חווית הבוקר שלכם. אם יש בחדר חלון הפונה מזרחה, המנעו מלהציב את המיטה שלכם בצמוד אליו – אחת תיאלצו לבחור בכל ערב בין שתי אפשרויות:

  • לקום עם עיניים מסונוורות
  • לישון בחדר מחניק עם תריס סגור

man-164962_1280
בוקר טוב, יפה לך פסים

אל תפלו ברשת: לכל בית יש מעברים אחרים ומבנה שונה, המשפיע על הפריסה האופטימלית של רשת ה-WIFI הביתית. גם המשתמשים משפיעים על המיקום הרצוי של הראוטר – אם אתם צריכים קליטה בסלון בשביל הלפטופ וגם קליטה בחדר השינה, עדיף למקם אותו במיקום עם גישה לשני האזורי הללו.

צפוף פה, צפוף: בבתים חדשים, אנחנו נתקלים לא פעם בחדרים קטנים, המאלצים אותנו לתכנן נכון יותר את המרחב – אחד המטרדים המעצבנים יותר הוא הצורך לנווט מסביב לדלתות הפתוחות של ארונות המטבח או הבגדים ואם המעבר צר, אז פתאום הצפיפות בחדר מזכירה את נתיבי איילון ב-08:00 בבוקר. במצבים כאלו, עדיף לדאוג מבעוד מועד לפתרון יותר ידידותי כגון ארון הזזה, קלפות או במקרים מסוימים מזווה/ אחסון פתוח.

toys-457809_1280

לבחור את הרע במיעוטו

הקרב על הבליטה: משטח העבודה במטבח מגיע בשתי תצורות עם שוליים (קנטים) או ללא, הברירה בין שתי האופציות הללו אינה פשוטה כיוון שלשתיהן יש מגרעות הניכרות בשימוש. מצד אחד משטח ללא שוליים מאפשר ניגוב נוח של כל הרטיבות הפירורים ושאריות המזון  שהצטברו עליו לאחר העבודה. מצד שני כשתגיעו לשלב שבו אתם שוטפים את הכלים בכיור, אל תתפלאו כשהחולצה שלכם תתמלא במי סבון שגלשו מעבר לדופן. שוליים בולטים גם יקשו עליכם לגרוף את הירקות החתוכים מהקרש לקערת הסלט.

ההרכב הפותח: לאיזה כיוון צריכה להיפתח הדלת בשירותים? מצד אחד דלת שנפתחת פנימה הופכת את החלל המצומצם-גם-ככה לקטנטן ולא נעים כשצריך לצאת ולהיכנס, מצד שני דלת שנפתחת החוצה היא מתכון לאסונות חברתיים ומבוכה.

greek-island-326725_1280
כאן אין בעיה עם כיוון הפתיחה של הדלת

פרפרים בעיניים: מפתח פרפר מובנה בדלת הוא על פניו רעיון נפלא – במקרה חירום אתם אף פעם לא צריכים לחפש את הצרור שלכם כדי לצאת מהבית, המפתח פשוט נמצא בדלת באופן קבוע. זה נשמע נהדר עד שמגלים שהילד בן ה-3 שלכם נעל אתכם מחוץ לבית (ואת עצמו בפנים) כשהצצתם לראות מי דפק בדלת. ילדים הרפתקניים יותר עשויים לצאת לטיול לילי מחוץ לבית בזמן שאתם ישנים, בשל הקלות שבפתיחת הדלת מבפנים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *