מתי קופץ נתיך רגיל ומתי מפסק פחת?

שאלה: אני יודעת שלעיתים קצר גורם ל"קפיצת" נתיך רגיל ומצד שני יש גם מפסק מגן נגד התחשמלות שקופץ כאשר יש קצר. וגם יש ארקה… למה צריך את שלושתם? (רוחמה).

תשובה: קצר גורם ליצירת מעגל חשמלי ללא התנגדות בין שני קטבים. במצב כזה יש זרם בעוצמה גבוהה שאם לא מפסיקים אותו או מנתבים לערוץ חליפי יגרום לשריפה. הארקה מספקת ערוץ חליפי כזה שמוביל לאדמה ובעצם "פותח" את המעגל. מפסק רגיל הוא בעל סף מוגדר ומגיב לעלייה בזרם ב"קפיצה" שמפסיקה את הזרם. מפסק פחת, המכונה גם "מפסק מגן נגד התחשמלות", מזהה פער בין הזרם היוצא והנכנס מהרשת, שאומר שיש דליפת זרם בדרך – כזו שיכולה להיות קשורה להתחשמלות. כל אחד מהנ"ל מגיב לתסריטים אחרים של קצר או התחשמלות.

Comments

comments

5 comments

  • האם יתכן מצב שהמפסק פחת "משתגע" לבד ?

    האם יש למפסק אורך חיים ממוצע ?

    אני נתקל בתופעה שהוא קופץ , אני מעלה אותו בחזרה והכל עובד עש לפעם הבאה.
    אין עקביות , לא מצליח למצא איזה שהוא מכשיר שעושה בעיות.

    יכול להיות שזה בעיות בזרם שמתקבל מחברת החשמל

  • תזמין חשמלאי רענן.

    זה לא קשור לחברת החשמל. יכול להיות שמפסק הפחת לא תקין ויכול להיות שיש לך קצר במכשיר שמחובר קבוע או סביר יותר – קצר איפשהו ברשת הביתית. בכל מקרה – זו יכולה להיות סכנת חיים, אל תקח צ'אנס.

  • חיים גולן

    בעיות מסוג זה פותר רק חשמלאי. אבל עם מסקרן אותך אז לדוגמא: במקרר יש גוף חימום שניכנס לעבודה באופן עצמאי היות והוא מקולקל מקצר בין האפס לאדמה או מקצר בין פאזה לאדמה הפחת קופץ. כל זה קורה כאשר טיימר של המקרר מחליף באופן מחזורי בין המדחס של הקירור לגוף חימום לצורך הפשרה כל זמן מסויים. לכן הרמת את המגן והכל בסדר ופתאום בום אין חשמל בדירה והרי לא נגעת בכלום. כמובן שזו רק תשובה 1 לדוגמא. זה לא אומר שזו הבעיה אצלך – מה שאומר תזמין חשמלאי מוסמך תחסוך בחיי אדם.

  • ברור, חשמל זה סכנת נפשות ואסור לעשות שום דבר בלי פיקוח חשמלאי. אבל מה לעשות שבעיות חשמל הן יומיומיות ואי אפשר על כל דבר לקרוא לחשמלאי או לחכות שחשמלאי יגיע.

  • מה הוא אורך החיים ממוצע של מפסק פחת 40amper

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *