מה עושים כוועד הבניין "מתפרק"

שאלות תשובות

שאלה:
אני גרה בבית משותף. יש בבניין וועד ובו גזברית ושני חברי וועד נוספים. יום אחד חבר וועד אחד החליט לצאת. לפני מס' ימים עשו ישיבה בלובי על מס' נושאים שאמרו לפני כן, רק שלא הייתה נוכחות מלאה של בעלי הדירות. בפגישה זו החליטו שהם לא משלמים וועד, לטענתם ברוב קולות של מי שנכח שם. בנוסף, אותו חבר וועד שלפני כן יצא, הצטרף שוב ללא בחירה מחדש ובנוסף גם הוא מאלה שלא ישלם וועד.
האם מה שנעשה חוקי, ומה ניתן לעשות בנידון? (ענת)

תשובה:
עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "סעיף 71 לחוק המקרקעין הוא הסעיף שדן בנושא נציגות בשכר. הסעיף קובע כי האסיפה הכללית של בעלי הדירות היא המוסמכת לאשר לנציגות שהתמנתה כדין ברוב בעלי הדירות ששני שלישים מהרכוש המשותף צמודים לדירותיהם, לשמש בתפקידה בשכר. את השכר המגיע ניתן לשלם בדרך של פעולה חשבונאית בתשלום ישיר מהקופה או בדרך של קיזוז מהסכום המגיע מאותו בעל דירה המשמש בתפקיד זה, עבור חלקו בהוצאות החזקת הרכוש המשותף.

נוסח הסעיף קובע מנגנון של קבלת החלטה ולפיו דרושה 'החלטה' באסיפה והסכמתם של בעלי הדירות, ששני שלישים מהרכוש המשותף צמודים לדירותיהם (דהיינו 66% מבעלי הדירות) אחרת לא היה מנסח את המילה 'להחליט', הרי החלטות מתקבלות אך ורק במסגרת האסיפה. ההחלטה היא החלטה גורפת לנציגות ואין צורך לקבל את ההחלטה ביחס לכל חבר ועד בנפרד.

כמי שמביעה עניין בפעילות הוועד גם את בהחלט יכולה להיבחר לוועד ולשמש כנציגות מכהנת ולפעול למען הבית המשותף ודייריו".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *