מי משלם על תקלה בצינור הביוב המשותף?

שאלות תשובות

שאלה:

אני גר בבית משותף. מתחתי שתי דירות ויש לנו צינור משותף לחדר השירותים-מקלחת. הצינור מהסוג הישן העשוי מברזל. הצינור ממוקם בתוך הבית ועובר מקומה לקומה דרך הרצפה/תקרה. השכנים תחתי טוענים לרטיבות בתקרה, לדבריהם הביאו אינסטלטור שתלה את המקור לכך בצינור המשותף. אי לכך ברצונם לבטל את הצינור הקיים ולהתקין צינור חדש חיצוני (דהיינו לפרק את מערכת ניתוב הביוב בחדר האמבטיה ולהתקין אותה מחדש, כך שתוביל אל הצינור החדש שיעבור מחוץ לבניין) באו אלי השכנים בדרישה לשיתוף פעולה והשתתפות בתשלום הבאתי אינסטלטור משלי שיאשר האם אכן התקלה בצינור המשותף, לדבריו אין דבר המצביע על כך שהצינור פגום, וסימני הרטיבות הם ממקור אחר (אולי סדקים בקירות וכדומה) איך עלי לנהוג?
ועוד טוענים שכיוון שהם רוב הם יכולים לכפות עלי להוציא את הצינור גם אם אינו תקול, האם זה נכון? (הצינור הוא הצינור המקורי שהיה בבניין מתחילה). (שלמה)

 

תשובה:

עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "טענתך לרטיבות מגורם אחר בעייתית שכן אנו בעונת הקיץ ואין גשמים שיכולים להעיד על בעיית איטום כזו או אחרת. באם בעלי הדירות מתחתיך ישיגו חוות דעת אשר סותרות את שלך אכן יהיה באפשרותכם לחייב אותך בהחלפת הצינור בהליך משפטי אצל המפקח/ת על רישום המקרקעין. הטענה כי צינור שקיים עם גמר הבניה תקול / פגום / ישן היא טענה סבירה שבאם תוכח בראוי אכן באמצעותה ניתן יהיה לחייב אותך בעלויות".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *