סגירת מרפסת עם פרגולה: דגשים והיתרים

סנטק - פרגולות אלומיניום וסוככים חדשניים

בחודש אוגוסט 2014 נכנסה לתוקף "רפורמת הפרגולות" שמטרתה הייתה להקל על הצרכנים בתחום הבנייה הקלה ולהפחית את זמני ההמתנה לאישורים ומהבירוקרטיה הנדרשת לפעולות בנייה פשוטות כגון הקמת פרגולה, שער, גדרות וכו'.

כתוצאה מכך, מרפסות רבות בישראל החלו לשנות את פניהן מכיוון שלא היה עוד צורך בהמתנה מייגעת לקבלת היתר להקמת פרגולה או אישור לסגירת מרפסת. ואכן – כל עוד מדובר במרפסת פרטית אין פגיעה במרחב הציבורי, בטח כשמדובר בפרגולות המשמשת סוככים.

פרגולה

 

סנטק – פרגולות אלומיניום וסוככים חדשניים

פרגולה נסיכת המרפסת

אבל לא רק בשל כך הפכה הפרגולה לפתרון ההצללה והסיכוך הפופולרי בישראל ואחד הפתרונות הנוחים ביותר לסגירת מרפסת. ראשית – תנאי מזג האוויר בישראל מצריכים כמה שיותר צל ואוורור וגם הימים הגשומים מאוד הם מועטים. שנית – הן זולות יחסית. שלישית – ניתן לבחור בפרגולה מתוך מגוון חומרים ופונקציות – פרגולת בד נאספת, עץ, אלומיניום, סנטק, פרגולת יהלום סטטית ופרגולות  חשמליות. פרגולות חשמליות אף מאפשרות ויסות של קרני האור החודרות למרפסת ואף איטום ממי הגשם.

בנוסף על כך, פרגולות כמעט ואינן מצריכות תחזוקה למעט ניקיון, ובמידה והן עשויות מעץ – שיוף ושימון של קורות העץ כדי למנוע פגיעה בעץ הטבעי. הפרגולות מהוות שלוחה טבעית לבית אך משוות לו מראה יוקרתי ומובחן יותר במרחב הכללי של הבית.

על מה להקפיד בהקמת פרגולה?

במקרה של פרגולה על מרפסת – במידה ורוחב המרפסת עולה על 2 מטר יש לוודא כי קיים מרווח בין הפרגולה לבין מעקה המרפסת. בחזית שאינה פונה אל הרחוב תותר התקנת פרגולה באישור מהנדס העיר. בכל מקרה עליה להיות בגודל של עד שליש משטח המרפסת או עד 10 מ"ר, לפי הגדול יותר מביניהם.

לאחר שבחרתם את סוג הפרגולה ואת סגנון העיצוב המועדף עליכם, גשו לתכנון העיצוב המפורט שלה בהתאם לצרכי המרפסת שלכם. אם אתם מארחים הרבה במרפסת, יתכן ויהיה לכם צורך בפרגולה המאפשרת ויסות של אור השמש והצללה רחבה יותר ושלא תשמש רק לנוי. בכל מקרה – מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיסייע לכם לתכנן ולבחור את הסוג המתאים ביותר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *