החנות שלי נמצאת בבניין הנחשב למבנה מסוכן. כיצד עליי לפעול?

שאלות תשובות

שאלה:

רכשתי חנות ק"ק בחזית הבניין – כניסה ויציאה ללא קשר ללובי וחצר הבניין, עקב הזנחה רבת שנים הבניין נוטה מעט ובשל כך נוצרו סדקים ואף התנתקות בין קירות מעטפת של הבניין. הבניין קיבל הודעה והתראה ממח' מבנים מסוכנים כי עליו לתקן את המפגע. אני לא יכול להשתמש בחנות בשל הליקויים ולא יכול לשפץ עד שדיירי הבניין לא יפעלו וישפצו. בנוסף קיבלתי פטור "נכס לא ראוי" ממח' הארנונה במשך כל השנה.

שאלותיי הן:
1. האם חנות שמוגדרת שלא בשימוש כשנה ומוגדרת "לא ראוי לשימוש" צריך לשלם תשלומי וועד על כל התקופה שהחנות לא בשימוש?
2. האם חנות שלא משתמשת בחשמל, מים, שירותי ניקיון של הבניין צריך לשלם באופן שווה לבעל דירה בבניין?
3. האם אני יכול לתבוע את כל דיירי הבניין על הוצאה כספית שנכפתה עלי כי נצטרכתי להשכיר במקום אחר בשל רשלנותם

אודה על תשובותיכם. (איציק)

תשובה:
עו"ד לירון בן אליהו מנהלת המחלקה המשפטית באגודה לתרבות הדיור משיבה: "סעיף 58 לחוק המקרקעין מטיל חובה אבסולוטית על בעל דירה להשתתפות בהוצאות החזקת הרכוש המשותף. השתתפות בהוצאות אחזקת הרכוש המשותף אינו תלוי בהנאה שמפיק הדייר משרותי הועד ולכן אין להתנות על חובה זו.

גם דירות מרתף, דירות גן וגם דירות שהכניסה אליהן מהצד צריכות לשאת בתשלום ועד הבית משום שהן חלק מהבית המשותף, והדבר לא תלוי בהנאה אשר מפיק דייר משירותי הועד. עם זאת, לכלל זה ישנו סייג וזאת אלא אם כן, נקבע בחוזה המכר על ידי הקבלן אחרת ו/או נקבעה הוראה כאמור בתקנון המוסכם ו/או לחלופין, התקבלה הסכמתם של כל בעלי הדירות בעניין.

לאור האמור לעיל, רק באם באפשרותכם להמציא מסמך רשמי חתום על ידי הקבלן ו/או תקנון מוסכם, המופקד בלשכת רישום המקרקעין, המאשרר כי דירתכם לא תחויב במיסי ועד, הרי שטענתכם תהא מוצדקת ובאם לאו, עליכם לשאת בהוצאות ועד הבית כמו כל בעל דירה אחר. עם זאת, טענתך מוצדקת ועל כלל בעלי הדירות להשתתף במימון התיקונים ו/או השיפוץ הדרוש בבית המשותף. לעניין התביעה, הנושא הנו לשיקולך ומומלץ להיוועץ עם עו"ד".

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *