משפצים לבד? 6 טעויות להימנע מהן

אשה על סולם

שיפוץ הבית הוא תהליך הכולל מגוון רחב של תחומים, חלקם מסובכים יותר, חלקם פחות. לאלו שהחליטו לקחת לידם את תהליך השיפוץ כדאי לדעת שכל טעות קטנה יכולה לעלות הרבה מאוד כסף.

1. לקנות חומרים בזול: בוודאי שמעתם את המשפט שאומר "הזול הופך עם הזמן ליקר", האמת היא שבכל הנוגע לשיפוץ הבית, אתם תגלו זאת במהרה בעיקר בתחומי של: ריצוף וחיפויי קיר, פרקטים וכלים סניטריים. מעבר לכך ומבלי להיכנס לארנקים של כולם, החיסכון הגדול שלכם נעשה בעיקר בעקבות ההחלטה לשפץ לבד, קניית החומרים היא בבחינת "כסף קטן".

2. מדידות לא תקינות והכנה לא נכונה: החל מצביעת הבית ועד בניית מטבח, אתם חייבים לחשב ולהכין את הבית לקראת השיפוץ. הכנות ומדידות לקויות מייקרות ומעכבות את השיפוץ, כל סנטימטר של חישוב מוטעה או שלא נלקח בחשבון הוא קריטי להמשך העבודה.

3. התעלמות ממערכות מרכזיות בבית: הטעות הגדולה ביותר שכדאי לכם להימנע ממנה. אתם חייבים לבדוק "בשבע עיניים" את תכניות הבית ולהיזהר מקדיחה או פגיעה במערכת החשמל והאינסטלציה.

4. לא לראות את התמונה הכוללת: אם אכן אתם מתכוונים לשפץ את הבית בעצמכם, הגיוני שתחלקו את העבודה לאזורים או חדרים ספציפיים אבל לחשוב שכל חדר או חלל בבית נפרד ממשנהו, זו תהיה טעות. בלי לשים לב הבית יכול להפוך לבלאגן שלם כשהמטבח לא מתכתב עם הסלון או חדרי השינה בכלל לא רוצים להיות חלק מן המסדרון. הבעיה הקשה ביותר היא ניסיון להתאים בתים מתוך מגזין או אתר אינטרנט לחזות הבית שלכם, פשוט להתחיל לשפץ ולהיות "עם הראש בקיר" בשאיפה ומחשבה שהתוצר הסופי שהוא הבית שלכם יהיה זהה, אבל בפועל תהיה קשה לצפייה.

5. תקציב לא הגיוני: אם תקבעו תקציב גבוה מדי כדי לא לחרוג "ושישאר קצת בצד", סביר להניח שתגמרו את כולו. אם קבעתם תקציב נמוך כדי לחסוך, תאלצו להתפשר על חומרים לא איכותיים, או שפשוט לא תעמדו בו. צרו תקציב הגיוני וגזרו ממנו 20% עבור חריגות.

6. אישורים: אל תתחילו לעבוד מבלי שבדקתם אם יש לכם אישור לזה! חבל שאחרי כל  העבודה המפרכת שלכם, תצטרכו להתמודד עם תביעות מצד הרשות המקומית עד למצב בו אפילו תידרשו להרוס את הכל.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *