הטיפים החשובים ביותר במעבר דירה שכולם חייבים לדעת (גם אלו שלא עוברים)

אנשים שעברו מספר פעמים במהלך חייהם דירות יודעים היטב עד כמה הניסיון שצברו בין המעברים חיוני להפחתת כאב הראש במעבר לדירה הבאה שיגורו בה. רוב הטיפים כאן הם רעיונות שנרכשו בהרבה יזע והרמת משאות כבדים שלא לצורך. לכן גם אם אינכם מתכננים לעבור בקרוב דירה או בית, חשוב שתשמרו את הטיפים הבאים לכם או לחבריכם, אתם תודו לנו על כך לאחר מכן.

דברים שלא חשבנו עליהם כלל:

לא חייבים לתייג: תראו, נכון שנראה שהדבר העיקרי ביותר במהלך מעבר דירה הוא אחסון החפצים ורשימה מפורטת של מה נמצא בכל ארגז או קופסה פנויים. אז זהו שלא. למה לרשום כל דבר שנמצא בכל קופסה כאשר פשוט תוכלו לרשום עליה לאיזה חדר היא מיועדת להגיע? בדרך זו גם תכוונו את המובילים היכן להניח את הקופסאות ללא צורך להזיז אותן שוב לאחר שילכו. תוכלו להוריד את כל החפצים שרלוונטיים בדיוק עבור החדר הספציפי שאתם ממענים אותם אליו. לא יותר חיפושים ואיתורם של פריטים כאלו או אחרים בכל הדירה והבאתם לחדר לאחר מכן.

אל תתעסקו עם הדואר: למה תמיד נזכרים להחליף את הכתובת רק לאחר מעבר הדירה? טעות נפוצה ביותר היא להיזכר בדברים בדיעבד. העבירו את הכתובת החדשה לפני המעבר לדירה החדשה ותחסכו לעצמכם כאב ראש ובירוקרטיה מיותרת לאחר מכן. כך תוכלו לקבל את הדואר כבר בשבוע הראשון למעבר ישירות לביתכם החדש כאילו כבר הייתם שם תמיד.

שימוש יצירתי בשקיות אשפה: אחד הטיפים החשובים והטובים שאפשר לנצל במעבר דירה הוא שימוש בשקיות אשפה גדולות. הכוונה היא לא לזרוק את כל הבגדים לפח, אלא להשתמש בשקיות ולעטוף את כל הבגדים והקולבים כשהם עוד בתוך הארון בתוך שקיות האשפה כשהקולבים יוצאים מתוך השקית ונתלים בארון (בערך 15 בגדים אפשר לעטוף בשקית אשפה גדולה). תתפלאו כמה זה יכול לעזור ביום המעבר: אף בגד לא הולך לאיבוד, חוסך מקום באריזה, מונע היווצרות של לכלוך במהלך המעבר ופגיעה בבגדים.

2

פתרון יצירתי להעברת הבגדים. עטפו את הבגדים בתוך הארון והעבירו ביום ההובלה

שמירה על רהיטים במהלך ההובלה: אם תרצו לצמצם עד כמה שניתן את האפשרות לשריטות ופגיעה ברהיטים במהלך ההובלה, תוכלו להשתמש בקרטונים ולעטוף רהיטים גדולים כמו שולחנות או מראות. כך תוודאו שתהיה עוד שכבה של הגנה במגע בין רהיט לרהיט בעת המעבר. הדבר נכון גם לגבי עטיפה של כלי זכוכית בנייר עיתון או כל נייר שיגן עליהם במהלך המעבר.

לארוז ראשונים-לפתוח אחרונים: כל חפצי הנוי העיצובים בבית כגון: שעונים, תמונות, קישוטי מזנון, אגרטלים וכדומה, כולם מיועדים לאריזה ראשונית ופתיחה אחרונה לאחר שסיימנו עם כל שאר פתיחת הארגזים. ההיגיון בכך הוא שמדובר בחפצים שאינם חיוניים לקיום והתנהלות הבית אבל הפריקה והסידור שלהם בבית החדש לוקח זמן רב. השיטה היא להקדיש לחפצים אלו ארגז או שניים (תלוי בכמות הפריטים שלכם) ולכתוב על גבי הארגזים "חפצי נוי", כך כשתפרקו את הארגזים בבית החדש תוכלו לשים אותם בצד, לפתוח אותם אחרונים וליהנות מבחירת המיקום החדש לכל חפץ עיצובי בבית החדש.

33

חפצים שאינם חיוניים לקיום והתנהלות הבית אבל הפריקה והסידור שלהם בבית החדש לוקח זמן רב

גודל זהה לארגזים: לפני כשנה אח של אשתי עבר דירה בתל אביב. מצאנו לא רחוק ממקום מגוריו חנות אופניים חשמליות שבדיוק הגיע אליהם משלוח חדש של אופניים. הצטברה שם ערימה גדולה של ארגזים חדשים שנפתחו שבעלי החנות שמחו למסור לנו אותם. במקרה זה היה לנו מזל. כל הארגזים היו באותו הגודל והדבר הקל עלינו מאוד את עבודת האריזה. אם אין לכם ארגזים באותו גודל מומלץ מאוד להשיג, זה פשוט עושה סדר בהובלה כשכל האריזות מסודרות בגודל זהה. תכניסו כל דבר לארגזים, גם אם זה חפץ יחיד. יותר עדיף שיהיה בפנים מאשר בחוץ.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *