איך בוחרים משרד אדריכלות ועיצוב פנים?

הבחירה במי אתם רוצים שיתכנן ויעצב את הפרויקט שלכם, מצריכה גם היא תכנון וחשיבה. רגע לפני שאתם ממנים אדריכל או מעצב פנים להגשים לכם את החלום, כנסו למדריך הבא וגלו מה יש למשרדים להציע לכם ומה כדאי לכם לבדוק.

איזה שירות משרד אדריכלות ועיצוב פנים מספק?

משרד אדריכלים ומשרדי עיצוב פנים עוסקים בין היתר בתכנון אדריכלי, בתוספות בנייה למבנים קיימים, בעיצוב פנים לבתים חדשים או נכסים אשר העוברים שיפוץ. רמות העיצוב הן מגוונות והן מעיצוב פנים לווילות, דרך עיצוב פנים לדירות מגורים ולפנטהאוזים, לשטחי מסחר, למשרדים, ועוד.

מתי תזדקקו לשירותי המשרד?

את ההתקשרות עם משרד האדריכלות ועיצוב הפנים כדאי להתחיל עוד בשלב הכנת התוכניות הראשונית וגיבוש הקונספט. השלב הראשון הוא קריטי להמשך הפרויקט, מאחר ומדובר בתהליך שדורש הבנה עמוקה של רצון הלקוחות, חשיבה מעמיקה, יצירתיות, ופתיחות לשינויים.

בסופו של דבר, מה שעומד מול עיני המשרד הוא החלום של הלקוח. על מנת להגשים לכם את החלומות, אדריכלי ומעצבי הפנים יבדקו את הטופוגרפיה, את האפשרות למיקסום הנוף תוך התחשבות במרחב הסביבתי כמובן, והכל בהתאם לצורת המגרש או החלל אותו אתם מעוניינים לעצב.

משרדי האדריכלות ועיצוב הפנים מלווים את הפרויקט גם אחרי שעבר את שלב התכנון וגיבוש הקונספט, במשלך כל שלבי הביצוע של העבודה. המשרד דואג לשלב בין הפרקטיקה לרצון לקוחותיהם, גם כשדברים לא תמיד מסתדרים במציאות כמו שהסתדרו על הדף.

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

ההבדל בין אדריכל לבין מעצב פנים נעוץ בהכשרה המקצועית של כל אחד מהם. האדריכל עובר מסלול של לימודים אקדמיים בן חמש שנים, משם הוא ממשיך להתמחות מקצועית, כשבסוף המסלול הארוך הוא צריך לעבור בהצלחה את מבחן ההסמכה. מעצב הפנים לא עובר את אותו מסלול הכשרה שעובר האדריכל ואינו נושא תעודת הסמכה, כך שהוא נמדד בעיקר על ביצועיו בשטח.

בעיקרון, בכל שינוי מעטפת הבית, כמו הוספת חדר, שינוי גדלי החלונות ובניית מרפסת, מי שמוסמך לתכנן את העבודה הוא אדריכל בלבד. לעומת זאת, כאשר מדובר בשינויים פנימיים ללא שינוי מעטפת, כמו שבירת קיר, תכנון ריהוט, בחירת צבעים וחומרי בנייה, תוכלו לבחור במעצב פנים.

דברים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים

המלצות ותיק עבודות – אל תתביישו להיעזר בידע מחברים, בני משפחה, או לקוחות של משרד האדריכלות ועיצוב הפנים בעבר. קבלת מידע באופן ישיר, ובמקרה שהדבר מתאפשר ביקור בחלל אותו המשרד עיצב, תספק לכם את חותמת האיכות הטובה ביותר עבור המשרד. בכל מקרה, בקשו לקבל מהמשרד תיק עבודות, או קישור לתיק עבודות אינטרנטי, כך שתוכלו להתרשם מעבודות המשרד עוד לפני שתצאו מהבית.

מחקר ברשת – כל משרד אדריכלות ועיצוב פנים שמכבד את עצמו מחזיק באתר אינטרנט ובו חזון המשרד, פירוט תחומי ההתמחות שלו ועבודות בולטות אותן ביצע. אל תסתפקו בכניסה לאתר של המשרד וערכו תחקיר קצר באינטרנט. חפשו כתבות, פרסומים, והמלצות על המשרדים השונים, כך שתוכלו לקבל תמונה רחבה יותר, להכיר את המוניטין של כל אחד מהמשרדים לגביו אתם מתעניינים, ולקבל החלטה עניינית ושלמה.

פגישת היכרות – אחרי שעברתם את שלבי ההמלצות והמחקר, הגיע הזמן להיפגש. על מנת להוציא מהפגישה הראשונה את המיטב, ולקבל מושג ספציפי יותר לגבי החיבור ביניכם לבין האדריכל או מעצב הפנים, נסו להגיע לפגישה עם רשימת רעיונות ואפילו עם דוגמאות לפרויקטים שדומים למה שדמיינתם לגבי הפרויקט שלכם.

בסופו של דבר בחירה במשרד אדריכלות ועיצוב פנים הוא בחירה באנשים אותם אתם ממנים על הדבר אולי הרגיש ביותר, והוא הגשמת החלום שלכם. בדקו בעיקר שמי שיושב מולכם מוכן להקשיב, מתעניין ומעלה רעיונות, נותן ביקורת בונה ולא ביקורת הורסת, ואם יש ביניכם כימיה. תקשיבו לפנימיות שלכם, וחיצוניות תיראה בדיוק כמו שחלמתם.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *