לא רואים בעיניים: מקומות שתמיד שוכחים לנקות בבית

מתי בפעם האחרונה ניקיתם את השלט לטלוויזיה, המקלדת והעכבר של המחשב ומתגי תאורה וידיות? הימור שלנו: לא בזמן האחרון. אלו רק חלק מהמקומות שאנחנו שוכחים לנקות בבית וצוברים אבק, חיידקים, בקטריות ולכלוך שעוברים לידיים שלנו ושל הילדים.

וזה לא נגמר שם: גם מכשירי חשמל כמו קומקום, מיקרוגל, מדיח ועוד לא זוכים לניקיון יסודי וסובלים מהזנחה שעלולה לפגוע בבריאות של בני הבית. הרי אלו משטחי אוכל שאנחנו נוגעים בהם מדי יום, מבפנים ומבחוץ, בכפתורים ובידיות.

עכבר ומקלדת המחשב

אנחנו מבלים שעות מול המחשב, בבית או בעבודה, ונוגעים במקלדת ובעכבר באופן יומיומי ללא חיטוי, מה שמאפשר לחיידקים להצטבר. בשביל לנקות את המקלדת צריך להצטייד במגבון שמכיל אלכוהול לחיטוי ומקלוני צמר גפן וקיסמים לניקוי בין המקשים, ניקוי העכבר פשוט יותר ומצריך מגבונים בלבד.

ואם אתם כבר מחטאים את המקלדת והעכבר, אל תעצרו שם ותעברו עם מטלית לחה על המסך מכל הכיוונים כי הוא צובר הרבה אבק, ואחר כך גם תרדו מתחת לשולחן כדי לנקות את הכבלים ואפילו את כונן המחשב שחדירת אבק דרך החורים מאחורה עלולה לפגוע בתפקודו.

מתגי תאורה וידיות

מתגי תאורה וידיות דלתות הן מקומות גידול קלאסיים לחיידקים, נוגעים בהם באופן יומיומי ולרוב קשה לזהות הימצאות של אבק עליהם. דרך יעילה לחטא מקומות אלה היא טפטוף לימון או חומץ על מטלית לחה – ממתגים וידיות דביקים ומלוכלכים הם יהפכו ללבנים ונקיים. את פעולת הניקיון הזו כדאי לבצע אחת לשבוע, בעיקר על ידיות הדלת.

דבר נוסף שאנחנו תמיד שוכחים לנקות הוא שלט הטלוויזיה בו נוגעים אינספור פעמים באופן יומיומי. איך עושים זאת בצורה יעילה? רכשו אלכוהול 100 אחוז לניקוי וחיטוי ושפכו לקערה קטנה. טבלו מקלון צמר גפן בחומר וחטאו את מקשי השלט ובין המקשים באופן יסודי.

מוצרי חשמל

לא מדובר על העברת סמרטוט רטוב כחלק מניקוי המטבח והשיש, אלא בחיטוי פנימי וחיצוני של מכשירי החשמל (מקרר, תנור, קומקום, מעבד מזון) אחת לשבוע, כולל ידיות, כפתורי מגע, משטחים, גומיות אטם במקרר ועוד. למדיח הכלים ומכונת הכביסה מומלץ לשפוך חומץ ולהפעיל מחזור על ריק, כמו כן לנקות את המסננים והתאים הפנימיים של המייבש מאבק ולכלוך.

הניקוי החיצוני של מכונת הקפה כולל פירוק חלקי הפלסטיק והכנסתם למדיח, הניקוי הפנימי קצת מורכב יותר וכולל קפסולות או חומרים ייעודיים שמפחיתים את הצטברות האבנית.

צמחים

לא ציפיתם לזה, נכון? טיפול בצמחי בית לא מסתכם בשתילה, השקיה וחוזר חלילה, אלא גם בניגוב העלים המאובקים במטלית לחה או ריסוס בשפריצר מלא במים, תלוי כמובן בסוג הצמח. מעבר לשיפור המראה החיצוני של הצמח, ניגוב העלים גם פותח את דרכי הנשימה ומאפשר חדירת חמצן.

בנוסף, אם יש עלים שנשרו או לכלוכים אחרים בסביבת הצמח, תדאגו להשליך אותם לפח כי מדובר במקור לחיידקים ומחלות.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *