העתיד כבר כאן: הדור החדש של המזגנים

מזגן

הטכנולוגיה מזמן שולטת בכל תחומי החיים, בין אם זה נמצא ממש בכף ידנו או משפיע על איכות החיים בבית שלנו. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בטכנולוגיות מיזוג האוויר: הם יעילים יותר, ידידותיים לסביבה ואולי הכי חשוב – חוסכים לנו כסף על-ידי הפחתה בצריכת החשמל.

מזגן אינוורטר

מזגן אינוורטר מבוסס על טכנולוגיה מתקדמת הנחשבת לפתרון המיזוג החסכוני והיעיל ביותר (זמין במזגן עילי ומיני-מרכזי). בטכנולוגיה זו פעולת המדחס של המזגן עוברת מהפכה של ממש, כאשר במזגן רגיל המדחס פועל בשתי דרכים בלבד: תפוקה מלאה או ללא תפוקה. כלומר, כשהחדר מגיע לטמפרטורה הנדרשת, המדחס במזגן רגיל מפסיק לייצר קור וכשהחדר שוב מתחמם, הפעולה מתחדשת.

טכנולוגיית האינוורטר עובדת אחרת: המדחס ה"חכם" יודע לייצר תפוקה גמישה בהתאם לתנאים ולצורכי החדר, כמו טמפרטורה קיימת, מספר האנשים השוהים בחלל ושטח החדר. אם המדחס מנתח שהוא זקוק ל-50 אחוזים מהתפוקה שלו כדי להגיע לטמפרטורה הרצויה, הוא יגביר או יחליש את התפוקה ויעשה זאת באופן רציף.

היתרונות רבים, בהם חיסכון בצריכת החשמל בעקבות הפעילות הרציפה והמותאמת של המדחס, מה שמאפשר הגעה לטמפרטורה הרצויה בזמן קצר מהממוצע וחיסכון של עד 50 אחוזים מהצריכה; עמידות לעומת מזגן רגיל שכיבוי והדלקה גורמים לשחיקת המדחס, בעוד הפעולה הרציפה והמבוקרת של האינוורטר מאריכה את חייו ומונעת תקלות; שמירה על לחות יציבה שכן האינוורטר יודע לווסת את הטמפרטורה לפי עונות השנה כך שלא נרגיש לחות או יובש; הפעלה שקטה של המדחס, ללא טרטורים שמפריעים לנו או לשכנים; ויעילות בטמפרטורות קיצוניות של חום או קור.

מולטי אינוורטר

מולטי אינוורטר, שפועל באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת אותה הזכרנו, מאפשר שליטה במזגן בכל חדר בנפרד. למעשה מדובר במערכת של מזגנים עיליים שמחוברים ליחידה חיצונית אחת שיכולה לעמוד בתפוקה של כל הבית, בניגוד להרבה יחידות חיצוניות שכל אחת מהן משויכת למזגן. למולטי אינוורטר יש יתרון מובהק מול מזגן מיני-מרכזי שדולק בכל הבית וגורם לצריכת חשמל מוגברת.

ולא מדובר רק על כיבוי והדלקה בחדרים, אלא על אוטונומיות מוחלטת: בחלל אחד ניתן להדליק את המזגן על קירור ובחלל אחר על חימום. כל הטוב הזה מגיע כאמור ממדחס אחד, מיחידה חיצונית השולטת על מערכת המזגנים בבית. במזגן מיני-מרכזי רגיל אמנם אפשר לסגור את פתחי האוורור או להתקין דמפרים בתעלות האוורור, אבל זה לא משפיע על צריכת החשמל.

בנוסף, את היחידה החיצונית של המולטי אינוורטר ניתן לחבר לעד תשע יחידות פנים שונות ועצמאיות: ממזגנים עיליים גלויים ועד יחידות נסתרות בתוך הקיר – מאייד לזריקה ישירה, מאייד שמתחבר לתעלות אוורור וקסטה להתקנה בתקרה.

מערכות VRF/VRV

מערכת מיזוג אוויר שקצת דומה למולטי אינוורטר מבחינת טכנולוגיה ושימוש. טכנולוגיית VRF/VRV, או בשמה המלא Variable Refrigerant Flow, מתאימה את נפח זרימת הגז במערכת באמצעות מדחס אינוורטר וכך משנה את תפוקתו בהתאם לדרישת היחידות הפנימיות של המזגן.

כמו במולטי אינוורטר, מערכות VRF/VRV מאפשרות לשלוט בנפרד על הטמפרטורה הנבחרת, מצב העבודה והעוצמה, וכל זאת עם מדחס אחד ויחידה חיצונית אחת שמנהלת את ההצגה. ניתן להתחבר למערכת בית חכם ולהתקין כמות גדולה של יחידות פנים בצורה שונות: מזגנים עיליים גלויים ומזגנים נסתרים מאחורי הנמכות תקרה ונישות בתוך הקיר.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *