מנגל: מה עושים עם הבשר שנשאר

הקוראת אורית שלחה לנו שאלה לקראת יום העצמאות: האם ואיך ניתן להציל את הבשר המיותר שלא נאכל במגנגל. התשובה לפניכם.

שאלה: בכל שנה אנחנו קונים בשביל המנגל של יום העצמאות הרבה בשר – שלא יחסר – וחלק ממנו הולך לאיבוד, כלומר לא נאכל ולכן נזרק בסיום המנגל. רציתי לדעת האם זה צו גורל או שאפשר להציל חלק מהבשר ולהשתמש בו גם אחרי יום העצמאות. כמובן, אני חוששת שזה לא יהיה בריא (ואולי אפילו מסוכן) אך אינני יודעת. (אורית).

תשובה: כפי שאת מן הסתם מבינה, בשר הוא לא עניין לשחק בו – אכילה של בשר מקולקל או לא טרי עלולה להיות עסק מסוכן. לכן, לפני הכל – אם אתם מתכננים לנסוע דרך ארוכה אל המנגל ובחזרה, הניחו שאין מה לעשות עם הבשר שלא נאכל והוא ילך לפח. מהבחינה הזו ומהרבה בחינות אחרות, הכי טוב לעשות את המנגל בחצר או על גג שלכם או של חברים.

תיאורטית, יש מה לעשות כדי להציל את הבשר. עליכם להשתמש בצידנית מקצועית עם בידוד טוב, מהסוג שמיועד במיוחד לאחסון בשר או אחסון מזון בטמפרטורה נמוכה לאורך זמן. ככלל, הבשר אמור להישמר בטמפרטורה שמזכירה מקרר, כלומר פחות מ-5 מעלות. את רוב סוגי הבשר אפשר לאחסן במקרר יומיים-שלושה, ואם תעניקו לבשר תנאים דומים סיכוייו לשרוד טובים יותר.

ישנן היום צידניות שמגיעות אפילו עם מדחום מובנה, ואם יש לכם מדחום מיוחד למזון במטבח אז תוכלו להשתמש גם בו, כדי לבדוק מה הייתה הטמפרטורה החיצונית של הבשר כשהחזרתם אותו הביתה. גם אז, ליתר ביטחון, מומלץ להשתמש בבשר רק לבישול או אפייה ולא לצלייה (כלומר: את הבשר הזה לא תאכלו "מדיום" – רק Welldone), ובתוך יום-יומיים לכל היותר.

חשוב לזכור שיש הבדל בין סוגים שונים של בשר. לדוגמא, נתחי בשר שלמים נשמרים יותר זמן מאשר בשר טחון. נקניקיות שמכילות חומר משמר, מחזיקות מעמד אפילו יותר.

בכל אופן, הכי טוב כשיש מקרר קרוב שאפשר להוציא ממנו את הבשר בסמוך להכנה שלו וכך שום דבר לא הולך לאיבוד. ואת זה אפשר להשיג אם עושים את המנגל, כאמור, בחצר או על גג הבית, שלכם או של חברים. כך תחסכו מעצמכם גם את הנסיעה המעייפת, חיפוש המקום והפקקים בדרך חזרה. גם תייצרו קצת פחות גזי חממה – פיצוי על הנזק האקלימי שגורם המנגל שלכם. גם משהו.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *