כי צריך לישון איפשהו

רגע, אל תגידו, תנו לנו לנחש: אתם זוג צעיר שרוצה לקנות מיטה זוגית ולא יודע במה וכמה. לא רוצים לבזבז סתם אבל גם לא רוצים להיתקע עם משהו שיהרוס לכם את הגב. אז מה עושים? קוראים את הפוסט המושקע בעליל הזה.

לישון טוב זה תנאי הכרחי, גם אם לא מספיק, לזה שתרגיש בן-אדם כשאתה קם בבוקר. זוהי תובנה שרבים מאתנו מגיעים אליה בשלב מאוחר מדי בחיים, לעיתים קרובות אחרי שכבר ראו אורתופד או שניים. ומצד שני, אם הגעתם אליה כשאתם – נניח – זוג צעיר ותפרן, אתם עלולים לגלות שזה לא טריוויאלי לישון טוב. לפני הכל: כי זה עולה לא מעט כסף.

כשבודקים ברשתות הרהיטים הגדולות, עלולים להגיע למסקנה שקשה לצאת מהעסק בלי לפשוט יד (להורים), בעיקר אם אתם זוג צעיר שמשלם שכירות ואולי גם שכר לימוד, או שמטופל בילדים ובמשכנתא וכו'. בחנויות המותגים ידרשו מכם אלפי שקלים בשביל מיטה, וזה עוד לפני שדיברתם על מזרון.

אבל הצורך הוא אבי ההמצאה, ואם תבדקו תגלו שיש אלטרנטיבות – לרוב באינטרנט או במרחק נסיעה בת שעה – שמתחילות ברמות מחירים כמעט אנושיות. ומצד שני, אם אתם כן מסוגלים להוציא קצת יותר (הדגש הוא על קצת, למקרה שלא הובן), כדאי שתבינו על מה אתם משלמים, ובשביל זה אנחנו כאן.

מיטה זוגית ב-1000 ש"ח

הטריגר לפוסט הזה היה מבצע שמקיימת רשת IKEA בימים האלה (עד סוף השבוע הראשון של ינואר) – 20% הנחה על מיטות ומזרנים. הם משווקים מזרנים של חברה אחת (Sultan) בלבד, ומכיוון שלא בדקנו אנחנו לא יכולים לומר עליהם הרבה, אבל המבצעים נראים לא רע בסך-הכל. על מיטה זוגית (200×140 מ"מ) ומזרן קפיצים בסיסי תשלמו, אחרי ההנחה, החל מ-1600 שקלים (כ-800 למיטה ועוד 800 למזרן).

בכל אופן – אם תחפשו מסביב תמצאו עוד הרבה מבצעים, ואם אתם ממש נחושים בדעתכם לשלם פחות, זה אפשרי. בקנייה ישירות מנגריות וחנויות מפעל, אפשר לשלם כ-800 עד 1000 שקלים בשביל מזרן ומיטה פשוטים אך אפקטיביים כשלעצם (כלומר: אפשרי לישון עליהם, אם אין ברירה). ככלל, הדרך להוריד עלויות היא בשלב ראשון לקנות בנפרד את המזרון ואת המיטה, כי מי שמוכר את שניהם לעולם לא מייצר את שניהם. תרימו כמה טלפונים וכבר תדעו לאן ללכת.

בקיצור: זה אפשרי לקנות מיטה זוגית ומזרן זוגי בפחות מאלפיים ואפילו אלף שקלים. בכל אופן, הניחו מראש שזו לא הקנייה המשתלמת ביותר שתוכלו לעשות – לכו על האפשרויות האלה רק אם אתם ממש לחוצים בכסף וזקוקים למיטה בדחיפות. במקרים אחרים, התמקדו בחיפוש אחר מזרן טוב במבצע, ואז תתאימו לו מיטה.

המיטה חשובה, המזרן יותר

המיטה היא חשובה, אבל מה שחשוב באמת – מה שממש משפיע על הבריאות שלכם – הוא המזרון. לכן לא מוגזם לומר שמוטב לתכנן את ההוצאה כך שתשקיעו את רוב הכסף במזרון ותתאימו את המיטה אליו – ולא להפך. אבל על מה בעצם אתם משלמים? ומה צריך להיות סדר העדיפויות שלכם? הרשימה להלן תעזור לכם:

סוג המזרן. רוב המזרנים המשווקים היום (למעלה מ-70 אחוז) הם מזרוני קפיצים, שיש להם שני יתרונות בולטים: הם זמינים בטווח רחב של מחירים ותוחלת החיים שלהם ארוכה יחסית. מזרני הספוג (גומאוויר) שבעבר נחשבו נחותים מבחינת חווית השינה שהם מעניקים, קיימים היום גם בדגמים איכותיים ויקרים יחסית, לרבות כאלו שמשולבים בהם קפיצים או "חומרים מיוחדים" (ראו להלן). מזרני הספוג מחזיקים לרוב 4-5 שנים לעומת מזרני קפיצים ששורדים זמן כפול.

חומרים. מזרן עם אחוז גבוה יחסית של חומרים פלסטיים וסינתטיים מהדור הישן, בראשם פוליאסטר, הוא בדרך-כלל מזרן זול יותר אך גם בעל תוחלת חיים קצרה יותר. במזרנים האיכותיים יותר אפשר לראות יותר שימוש בחומרים אלסטיים כמו לטקס או ויסקו, ובחומרים טבעיים ונושמים כמו כותנה, אם למטרות נוחות, שימור או הגנה מפני אלרגיות. ישנם גם מזרנים שמשתמשים בחומרים דוחי אבק.

שטח המזרן. רוב המזרנים הזוגיים הם בעלי שטח פנים של 140×190 עד 160×200 מ"מ, ורוב המיטות מתאימות רק לגודל אחד (הנפוץ ביותר, כנראה הוא 140×200). הטווח נראה קטן, אבל ההבדל מאד מורגש. אם תתעקשו תוכלו לקבל מיטות גדולות יותר, אבל הביאו בחשבון שכל עשרה סנטימטרים באורך ו/או ברוחב ייקרו את המזרן ב-100-200 שקלים בממוצע. טיפ: שימו לב למידות הגוף שלכם.

קושי, נוחות ומחיר. בניגוד למה שמקובל לחשוב זה לא עניין בריאותי, אלא הרבה יותר עניין של נוחות. לכן, הדרך היעילה ביותר לבדוק מה טוב לכם הוא לשכב על המזרן באולם תצוגה או חנות גדולה בה הוא מוצג, למשך זמן ארוך ככל האפשר. אחר-כך תוכלו להשוות באינטרנט ולקנות את הדגם הרצוי במקום שבו הוא הכי זול.

מחיר ההובלה.
במזרנים ברמות מחירים של 2000 ש"ח ומעלה, לעיתים קרובות מחיר ההובלה כבר כלול. במזרנים זולים יותר זה משתנה, אך בדרך-כלל הובלה מחוץ לעיר תוסיף למחיר 150-300 שקלים. הביאו בחשבון עוד כמה עשרות שקלים לכל קומה נוספת שצריך לעלות עם המזרן.

אחריות. על רוב המזרנים יש אחריות של 10-15 שנה, אבל כדאי לבדוק בדיוק על מה אתם מקבלים אחריות. מעשית, ספק אם תשתמשו במזרון תקופה ארוכה כל-כך.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *