הכן דירתך לחורף: מדריך למאחרים

הכינו ביתכם לחורף: לפני הגשמים הבאים

בטח כבר נתקלתם בכמה כתבות ולקטי טיפים, שפורסמו בעקבות גשמי הסתיו שזה לא כבר נחתו עלינו. הפוסט הזה (וזה שאחריו) יסכמו עבורכם את הנושא ויביאו (אם לא בניסיון הראשון אז בהמשך), את כל הטיפים החשובים – כולל אלו שלא יעלו לכם הרבה כסף.

חלק א': שלב ההפוגה

אחרי הגשמים: הזדמנות אחרונה לפני החורףתמונה: linh.ngan

זה התחיל כנראה בסיסמת תשדיר השירות של המועצה למניעת תאונות, בשנות השמונים, שהכריז "הכן רכבך לחורף". היום ה"הכן" הזה הפך למטבע לשון – הכן ביתך לחורף, הכן מחשבך לחורף, הכן גופף לחורף, וכו'. כנ"ל גם לקראת הקיץ.

כמובן, עדיף היה לו קראתם את הכתבות הללו ופעלתם על פיהן בסוף הקיץ, ולא עכשיו. אבל אצלנו, מילה זה לא מילה ועונות שנה הן לא עונות שנה, ואלו שכותבים את הטיפים חיים כנראה בעולם של קמינים ופרגולות, לא בדירות שכורות. ובכן – עכשיו, רגע אחרי הגשמים הראשונים ורגע לפני שנעשה מאוחר מדי, זה זמן טוב לדבר ביזנס.

אם תזדקקו לחשמלאי, אינסטלטור או טכנאי מזגנים, אתם מוזמנים לחפש אותם באתר-האם שלנו, מדריך המקצוענים. אנחנו, מכל מקום, ניתן לכם גם כמה טיפים שלא עולים כסף, וננסה לעזור לכם להחליט מה לעשות איך ובאיזו דחיפות.

סדר בארון הבגדים

את ההיערכות לעונה הקרה כדאי להתחיל בזה שתעשו סדר בבגדי החורף שלכם ובבגדים בכלל. זו הזדמנות מצויינת לארגן את הארון מחדש, אבל זו לא המטרה העיקרית. המטרה העיקרית שלכם, בשלב זה, היא לבדוק שיש לכם את כל בגדי החורף שאתם צריכים, שהם תקינים, נקיים ומאווררים. זו גם הזדמנות טובה גם לבדוק את מצב המטריות בבית.

אתם עשויים לגלות שלחלק מהבגדים יש ריח טחוב אחרי ששכבו בארון חודשים ארוכים. כביסה רגילה אמורה לפתור את הבעיה. במקרים הקשים – ריח כבד ואפילו המצאות עובש – אפשר להוסיף קליה או סנו אוקסיג'ן. עובד כמו קסם. אל תשכחו לעבור גם על סל הכביסה שלכם, ועשו הכל כשאתם מצויידים בפנקס כדי לעשות ספירת מלאי. אחר-כך תוכלו לעבור על הרשימה, לראות מה חסר והאם יש צורך לבצע מסע קניות קטן כדי להשלים.

לנער את התנורים

לא נעים לגלות שהדירה שלכם קרה מדי בדיעבד. הזמן לבדוק את התנורים והמזגנים הוא עכשיו, ויש לפתוח בזה שתנקו ותפעילו אותם כדי לראות שהם עובדים. זו גם הזדמנות טובה לבדוק שהחוטים והתקעים שלמים, כי חדר מחומם היטב בליל חורף הוא הזמן הטוב ביותר עבורם לעלות באש.

אם יש לכם מזגן שאמור לחמם ולא עושה את העבודה, אל תתפתו להחליף אותו באמצעי חימום אחר. בדרך-כלל כדאי להזמין טכנאי מזגנים ולתקן  – המזגן הוא אמצעי החימום הכי משתלם, ובמהלך החורף הוא צפוי להחזיר את ההשקעה די מהר. על אחת כמה וכמה אם אתם גרים בדירה שכורה ובהוצאות אמור לשאת בעל הבית.

פתרונות חימום אחרים

אם אין לכם מזגן ואתם מחפשים פתרון חימום יעיל וחסכוני, הבחירה הבאה בתור היא רדיאטור. הוא מחמם לאט יותר אבל בחדר אטום היטב הוא מאד יעיל וגם בטיחותי יחסית – רק שימו לב שלא נוזל ממנו שמן (אם כן, תפסיקו להשתמש ותחליפו אותו בהקדם. יש היום דגמים סבירים במחירים די זולים).

תנורי גז (ומחממי מים מבוססי גז) הם אמצעי חימום מאד חסכוני וידידותי לסביבה, אבל קצת מלחיצים. כדאי, כמובן, להשתמש בהם בזהירות ובהתאם להוראות – שבדרך-כלל כוללות הנחיה להזמין טכנאי גז לפחות פעם בשנה, לפני בוא החורף.

אם אתם מוכנים להשקיע: חלק מחברות הגז מתאמצות מאד להחדיר מוצרים שמבוססים על אנרגיית גז לשוק, ומציעות מבצעים לא רעים. מחממי המים החדשים הם כבר די בטוחים והם ממש משנים את החיים – יש לכם מים חמים, תמיד, מייד, בלי הגבלה ובלי חשבון חשמל אסטרונומי.

לתחזק את מערכת החשמל

אם עונת הגשמים התחילה אצלכם בקצרים ונפילות נתיכים, כדאי מאד להזמין חשמלאי ומהר – צאו מתוך הנחה שזה רק יחמיר. אבל גם אם הכל נראה בסדר, ביקור תקופתי של חשמלאי לא יכול להזיק, ואתם יכולים לנצל את ההזדמנות כדי להחליף שקעים רופפים ומפצלים בסוללות "רב-שקע". זה בטוח יותר, במיוחד עם צרכני חשמל אינטנסיביים כמו תנורים.

בחלק ב' : מה עושים עם רטיבות וחדירת קור; איך מגנים על המחשב; מה עושים עם הגג והגינה; איך להתנהל בבית משותף.

Comments

comments

One comment

  • המזגן הוא אכן אופציית חימום הטובה ביותר וחסכונית ביותר, אבל אם אתם באמת רוצים שחשבון החשמל שלכם יהיה סביר, אז אל תחממו את הבית לטמפ' הסאונה, אלא תשמרו על טמפ' סבירה, כי כל מעלה שאתם מורידים חוסכת לכם כמה שקלים בחשבון החודשי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *