צובעים לבד? כך תסתמו חורים בקירות

השעון מתקתק לקראת חג הפסח המתקרב. אם גם אתם החלטתם להצטרף לספורט הלאומי הישראלי ולצבוע את הדירה שלכם, או חלק ממנה, הסרטון הזה יעזור לכם.

הרשת מלאה בסרטוני הדרכה לחובבי ה-DIY ("עשה זאת בעצמך"), בנושאים הקשורים לצביעה ובכלל. למעשה, יש אפילו יותר מדי מהם. כשירות לקוראי הבלוג, צפינו בסרטונים רבים בנושא ועד הפסח נציג לכם כמה מהטובים שבהם, בתוספת הערות מועילות.

הפעם הנושא, כאמור, הוא סתימת חורים. סתימת חורים וסדקים בקירות לפני הצביעה היא שלב הכרחי אם אתם רוצים לקבל תוצאה מוצלחת – קיר חלק ואחיד. זה לא מסובך מדי, אבל אם אתם חסרי ניסיון קודם כדאי שתראו לפחות פעם אחת איך עושים את זה פשוט ונכון.

המצרכים: חומר סתימה, נייר שיוף, מרית (שפכטל), מטלית יבשה והסרטון שלפניכם. אם המבטא הסקוטי של טרוור מ-WoodiesDIY.com מבלבל אתכם, או סתם אתם רוצים כמה טיפים, המשיכו לקריאת ההערות אחרי הצפייה.

נחזור על עיקרי הדברים, בתוספת של כמה טיפים:
א. הקיר צריך להיות נקי מאבק או חלקים מתפוררים לפני שתוכלו לסתום אותו. תוכלו להיעזר בנייר זכוכית (מספר 0 או 1) כדי להחליק מעט את החור/סדק וסביבתו. בסיום, נקו היטב משאריות במטלית יבשה.
ב. יש מגוון חומרי סתימה בשוק. אלו שמגיעים בצורת אבקה שיש להוסיף לה מים, נוטים להיות זולים יותר אבל פחות נוחים לשימוש. העדיפו תערובת מוכנה, והתייעצו עם המוכר בחנות לגבי הסוג המתאים לשימושכם.
ג. השתמשו בשפכטל כדי למרוח ולמלא את החור או הסדק בחומר המילוי, והשאירו לייבוש לפי הוראות היצרן.
ד. עליכם לשים לב שאין עודפים גדולים מדי של חומר המילוי סביב החור או הסדק. אם קשה לכם למלא את כולו בפעם אחת, השלימו את העבודה אחרי הייבוש הראשון.
ה. אחרי שמילאתם את החור וחומר הייבוש התייבש, העזרו בשפכטל כדי להסיר בעדינות שאריות מהחומר ואז החליקו בנייר הזכוכית. נגבו שוב במטלית.
ו. אם אתם משתמשים בצבע אקרילי, עליכם למרוח יסוד מקשר ("בונדרול") לפני הצביעה.

ועכשיו, למה שלא תלכו לתרגל?

Comments

comments

One comment

  • יגאל אחזקות

    מאמר מקצועי, כצבעי התרשמתי על פירוט המאמר בנוגע לתיקון החורים בקיר
    מומלץ בחום לפני העבודה עוזר לכל מי שרוצה לעשות באופן עצמאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *