ניקיון פסח בשעה: זה אפשרי

דקה לפסח והבית בבלאגן? מצפים לביקור פתע מאורח חשוב והדירה נראית כמו אזור אסון? במקום להיכנס לפאניקה, כדאי ללמוד איך עושים את זה ממש ממש מהר. קבלו: מקסימום ניקיון במינימום זמן.

דמיינו את זה: אתם עומדים ליד הטלפון והבעת בעתה על פניכם; לפני רגע התקשר אליכם מישהו ואמר שהוא בדרך אליכם.

זה לא סיפור מתח, זה סיפור מהחיים. לא משנה אם אלו ההורים שלכם, בעל הדירה, הדייט הטרי או בן-הזוג החוזר מחופשה – לא נעים לקבל אנשים כשהדירה מבולגנת ומלוכלכת, במיוחד אם אלו אנשים שממש חשובים לכם.

בעיתוי מפתיע, ערב פסח, התפרסם בהאפינגטון פוסט מדריך מצולם תחת הכותרת "How To Quick Clean Your Home In 20 Minutes Or Less".

cleaning house

הכותרת לא מדוייקת. בתוך המדריך מוסבר שכדי לגרום לבית להיות ייצוגי, דרושות כ-20 דקות עבודה בממוצע לחדר. התמונות, אגב, מאד יפות ולא כל-כך קשורות לעבודת הניקיון עצמה.

אבל הטיפים לא רעים והכל מבוסס על חומרי ותכשירי ניקוי שכנראה כבר יש לכם בבית.

לא תוכלו להשתמש בטיפים האלה בכל פעם שאתם מנקים, אבל תוכלו להשתמש בהם כדי להיחלץ מאי נעימות או לסגור עניינים בצורה אלגנטית לקראת החג.

הקליקו על הלינק כדי להגיע למדריך. אם אין לכם סבלנות לאנגלית, מתחת לתמונה תמצאו סיכום תמציתי של הטיפים השימושיים ביותר לדעתנו (כולם ועוד הרבה יותר, אגב, כבר פורסמו אצלנו בבלוג בעבר).

טיפים מהמדריך (עם כמה תוספות שלנו):

  • תלו "שקיות סופר" על ידיות הדלת של כל אחד מהחדרים. השתמשו בהן כדי לאסוף את האשפה בחדר ובסביבתו. כשתסיימו, אספו יחד את השקיות והכניסו לשקית אשפה גדולה.
    garbage-413757_1280הצטיידו מראש במספיק שקיות אשפה
  • רכזו מראש את חומרי הניקוי בהם תשתמשו, סמרטוטים, מטליות וכו', במקום נגיש ונוח. אינכם צריכים חומרי ניקוי מיוחדים לכל משימה – בקבוק אחד של "נוזל ניקוי כללי" בדרך-כלל מכסה את רוב הדברים, ואם יש לכם גם אקונומיקה אז אתם מסודרים.
  • במטבח תמצאו כמה מצרכים שימושיים לניקיון, שיכולים להשלים את חומרי הניקוי שחסרים לכם. השתמשו בתמיסה של מים וחומץ (50/50) לניקוי כיורים וכלי סניטציה ואפילו לרצפת חדר האמבטיה. פשוט טבלו מטלית בתמיסה, נגבו, המתינו כמה דקות ושטפו.
  • משטחים חלקים אפשר לנקות בתמיסה של מים ומיץ לימון, שגם מעניקה ריח נעים. משטחים עמידים לשריטות כמו כיריים, אפשר לנקות בתמיסה של סודה לשתייה ומעט מים.
  • אם יש לכם מספיק אקונומיקה, ניקוי של כיורים, אמבטיות, מקלחונים ושירותים יהיה הרבה יותר קל. אם אפשר אל תתיזו את האקונומיקה – מרחו ושפשפו קלות בסמרטוט או סקוטש, תוך שימוש בכפפות חד פעמיות (יש היום כפפות לייטקס בכל סופר ומינימרקט שכונתי). חכו כמה דקות ושטפו. אם נשאר לכלוך, תוכלו להסיר אותו בקלות עם סקוטש.
    gloves-319838_1280כשמתעסקים בחומרים מסוכנים, לא לשכוח כפות להגנה על העור
  • סבון כלים מדולל במים יספק לכם פתרון פשוט ויעיל למשטחים שעשויים מחומרים עדינים יותר.
  • במקום לשטוף אפשר "להעביר סמרטוט", אבל בשביל זה הרצפה צריכה להיות נקייה. תחילה יש לטאטא אותה כראוי, ואז אפשר לחמם מים בקומקום החשמלי, ולשפוך מעט מהם על כתמים דביקים ולכלוך קשה.
  • אם יש לכם שואב אבק, אפשר להשתמש בו גם לשאיבת הרצפה או לכל הפחות לשאיבת הלכלוך במקום לאיסופו עם יעה. קל יחסית לעבור עם שואב האבק על פינות החדרים ומתחת לרהיטים, וכך תאספו אבק ולכלוך שהמטאטא לא מגיע אליו.

Comments

comments

One comment

  • טיפים מאוד לא סביבתיים…
    לא צריך לבזבז הרבה שקיות ניילון וכפפות חד פעמיות. אפשר לעשות את הדברים האלה גם עם שימוש חוזר במוצרים ולקבל את אותה תוצאה. חבל שזה בא בכזאת טבעיות לבזבז בלי לחשוב פעמיים על האפקט שזה יוצר לסביבה למאות ואלפי השנים הבאות בשביל יום נקיון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *