7 טיפים מפתיעים לחימום הבית בחורף

סגרתם את כל החלונות, כבר שעה אתם עם מזגן בפול ווליום ועדיין אתם רועדים? הטיפים שלנו יעזרו לכם להתחמם עוד קצת ולעבור את הימים הכי קרים של החורף הישראלי עם סומק קל בלחיים.

בפוסטים קודמים בבלוג הזה כבר הסברנו מדוע חימום באמצעות מזגן הכי משתלם וגם איך להשתמש במזגן ביעילות, ואם עקבתם ויישמתם אז סביר להניח שהגעתם לחורף הזה מוכנים יותר (ואם לא אז לא מאוחר מדי לקרוא וליישם).

הפעם נוסיף כמה טיפים לא-שגרתיים (חלקם יראו בנאליים ובדיוק בגלל זה הצלחתם תפתיע אתכם) שיעזרו לכם להתחמם בימים ובלילות קרים במיוחד, כשאמצעי החימום הרגילים לא מספיקים. הם יהיו שימושיים לכם גם לצמצום השימוש במזגן (אף אחד מהם לא מייבש כמוהו) וגם למקרה שבו, חלילה, יתברר שהמזגן "לא סוחב" – לפחות עד שטכנאי המזגנים יגיע.

1. תחזרו לבשל בבית. בסגנון החיים חסר המנוחה של ימינו רבים מאתנו מבשלים הרבה פחות ממה שהיו רוצים או ממה שנהגו הוריהם. במקום זה אוכלים בחוץ, מזמינים או מפשירים במיקרוגל. כמובן שזה הרבה יותר יקר והרבה פחות בריא, אבל מעבר לזה – אתם מפסידים את אפקט החימום הטבעי של הבישול.

אם יש לכם כירי גז טובים והבית אטום כראוי, 2-3 סירים מעלי אדים (מים לבישול פסטה, מרק ירקות וכו') מספיקים כדי להעלות את הטמפרטורה של דירה קטנה ב-2-3 מעלות. זו יכולה להיות תוספת מהנה מאד לחימום חלקי באמצעות מזגן. אדי הבישול מאזנים את הלחות באוויר (מזגנים הרי מייבשים) וגז הבישול עולה פחות מהחשמל שצורך המזגן.

כמובן, הכי מחמם להיות זה שמבשל. 

2. הכניסו פנימה את צינור הפליטה של מייבש הכביסה. כמו תבשיל על האש, גם מייבש כביסה מפזר חום ולחות ברחבי הבית כתופעת לוואי של הפעולה הרגילה שלו. לכן, בתור התחלה, בימים הקרים של החורף כדאי להפעיל את המייבש בעיקר בשעות הערב.

מעבר לזה – ברוב המקרים, משתדלים שפתח הפליטה יופנה החוצה כדי כדי שהלחות וחלקיקי הבד שהמייבש פולט לא יסתובבו באוויר החדר ויקשו על הנשימה. זה חיוני במיוחד בקיץ. קצת פחות בחורף, במיוחד אם – כמו בבתים רבים – מייבש הכביסה שלכם ממוקדם בנישה ייעודית שחלקיקי הבד ממילא לא מתפזרים אלא נשארים בה.

3. התקינו מתלים נוחים בחדר האמבטיה.
ואפשר גם להוסיף שרפרף – כל מה שצריך כדי שתוכלו להתנגב ולהתייבש בנוחות, ולצאת כשאתם כבר לבושים או עטופים היטב במגבת כדי להתלבש באזור חם יותר של הבית.

מקלחת חמה היא דרך יעילה מאד לחמם את הגוף, במיוחד אם מקפידים להתלבש כשהגוף עוד חם ולכלוא את החום מתחת לשכבות בגדים מבודדות. אם יצאתם מחדר האמבטיה כשאתם לא לבושים ובמיוחד אם גם לא התנגבתם היטב, מהר מאד טמפרטורת העור שלכם תרד נמוך יותר מאשר לפני המקלחת.

4. תשאירו חלונות פתוחים כשאתם יוצאים. כשהאוויר בבית נעשה כבד ומחניק קשה שלא לפתוח חלון, אבל לא צריך לחכות לערב בשביל זה. את החלונות שאפשר לפתוח (ללא חשש לחדירת גשם וכו') כדאי להשאיר פתוחים במהלך היום, כשאתם לא בבית, כדי שלא תצטרכו לאוורר בשעות בהן קר בחוץ.

5. קנו כובע צמר. על חשיבותן של גרבי הצמר בוודאי כבר שמעתם, אבל כ-15% מבריחת החום מהגוף בטמפרטורה סביבתית נמוכה מתרחשת דרך הראש, שהוא לרוב האיבר הגלוי בעל שטח הפנים הגדול ביותר בחורף.

כובע צמר פשוט שאפשר לרכוש בפרוטות פותר את הבעיה וערכו בלילות קרה לא יסולא בפז. גם מצנפת לילה, כמו בספרי הילדים, היא רעיון לא רע  – במהלך השינה לעיתים קרובות טמפרטורת הגוף יורדת עוד יותר, ורבים מאתנו מצטננים אז.

6. שתו יין אדום. ובכן, זו לא בדיוק שיטה חדשה או מפתיעה להתחמם, והמשקה האלכוהולי לא באמת יעלה את טמפרטורת הגוף שלכם ובטח שלא יחמם את הבית. מצד שני – כמות קטנה של אלכוהול (נניח כוס יין אחד או כוסית של משקה חריף יותר) תגרום לכם לתחושת חום נעימה, ובכמות הזו האלכוהול (במיוחד יין אדום) גם מועיל לבריאות.

אם חצי בקבוק וודקה מספיק כדי לשרוד לילה סיבירי, אז תהיו בטוחים שכוס יין אחת תספיק – בתנאים של ישראל – תספיק כדי שתוכלו להוריד מעלה או שתיים במזגן.

7. אמצו חיית מחמד. טמפרטורות הגוף של חתולים וכלבים נעות סביב ה-38-39 מעלות צלזיוס, ולכן הם מרגישים תמיד חמימים ונעימים. מעבר לזה, כרבול עם מישהו – בעל חיים או אדם – מאפשר לשמור טוב יותר על חום הגוף של שניכם.

אתם עלולים להתאכזב קצת כשתבינו שהסיבה העיקרית שחיית המחמד שלכם רוצה לשבת קרוב אליכם או עליכם בימי החורף, היא אינסטינקט השרדות בעצם. מצד שני – הם עושים את העבודה. וזה לפני שדיברנו על שאר המעלות שלהם, במיוחד בעונת החורף (בעלי כלבים וחתולים נוטים להיות פחות חולים ופחות בדיכאון).

Comments

comments

2 comments

  • בדק בית ארד

    הייתי רוצה להוסיף שכדי לשמור על חום הבית יש לדאוג לאיטומו. כדאי להזמין מהנדס בדק בית שיבדוק ליקויים בבניה כמו חלונות לא אטומים, איטום קירות, נזילות וכדומה. כשהבית אטום חוסכים עלויות גבוהות של חימום הדירה

  • הטיפ הכי חשוב לדעת גם מאיזה חברה לקנות ולקבל שירות מקצועי ואמין! ברשותי מזגן של חברת LG ואני ממש מרוצה הן מהמכשיר והן מהשירות המקצועי של ברימאג כמה שנים טובות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *