ברדה ובוזגלו בדרך לאליפות – האם זה יקרה השנה?

מכבי חיפה והפועל ת"א מדשדשות כל אחת בדרכה ומי שלא בהכרח אוהד קבוצה ספציפית, אלא את הספורט הישראלי, יכול להתעלות רגע מעל החיבה האישית ולהבחין בדפוס ברור: קבוצה שמתנהלת במקצוענות- מצליחה.

יעקב שחר שמנהל את האימפריה הירוקה מתעסק במה עושה וויאם עמאשה ואיפה ישחק אייל גולסה. איזי שרצקי לא הצליח למנף הצלחה חד פעמית ולנצל ליגה חלשה לביסוס קבוצה קבועה ומשפיעה בצמרת. הפועל סובלת מהתנהלות חאפרית כבר שנים ולא משחזרת הצלחות של תחילת המילניום.

לעומת אלו הצהובים שסבלו בעצמם שנים ארוכות מהתנהלות חובבנית הבינו שהדרך להיחלצות מהבינוניות טמונה לא רק בתקציב עצום (שהיה קיים גם בשנים העבשות) אלא בניהול מקצועני. הביאו מנהל מקצועי בעל סמכות, ומתחתיו מאמן שגם כן יכול לקבל החלטות כמו מי משחק מתי, וגם כששיטת הרוטציה לפעמים מקבלת מכה (משחק החוץ בוסרמיל) היא מראה שיש דרך ברורה (ואז מפרקים את פרנקפורט).

אותו הדבר נכון גם לגבי החבורה של אלונה ברקת. לאחר מספר שנים היא סופסוף הצליחה לכונן בבירת הנגב קבוצה יציבה בראשות אליניב ברדה שמשקיע על המגרש בניווט נכון של השחקנים סביבו ובעמדת המאמן אלישע לוי יודע לייצר שקט לשחקנים.

מקצוענות נבחנת לאורך שנים לכן כולם יודעים להגיד ששחר הוא הבעלים הכי מוצלח בישראל ועדיין אף אחד לא יעז להגיד זאת על באר שבע וגם בינתיים לא על מכבי ת"א.

חשיבה מקצועית בישראל אולי מחליפה לאחר שנים ארוכות תיאוריות של 'השפיץ של הנעל' או בישראלית 'סמוך עלי'. אם הקבוצות הישראליות ימשיכו ככה גם ההישגים באירופה עוד יגיעו.

כרגע, מכבי תל אביב נראית כמו ההימור הבטוח על האלופה אבל גם לפני שנתיים אף אחד לא שם לב לקרית שמונה שעקפה את כולם בסביב, אז לא הכל אבוד לחבורה האדומה מבאר שבע.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *