למה לי גינה עכשיו? מיטב התירוצים והסיבות למה לא כדאי לגדל גינה

כן, גינת ירק זה מגניב. זה נשמע החלום הכפרי האולטימטיבי לקטוף עגבנייה והופ לסלט. גם לקטוף לואיזה לתה בחורף קר נשמע מדליק בספרים הישנים. למי שבאמת רוצה להיות ירוק מסבירים כמה קל ופשוט זה קומפוסט ואיך זה תורם לסביבה ולכדור.

הגיע הזמן שמישהו יגלה לכם כמה עבודה כרוכה אפילו בגינה קטנה, קטנטנה.

לא מזמן גם אני הייתי סטודנט למדעי הדשא. שכרתי דירת חדר צמודת קרקע ובין לקרוא מאמרים ולראות כדורגל בטלוויזיה, טיפחתי גינה. קודם כל לי, בטח כמו לכמעט כל עירוני מצוי, אין שום מושג מה טיב הקרקע והאם מתאים לגדל שסק בהר או דווקא אשכולית במישור. בסך הכל ממחלקת הירקות אני אוכל בעיקר עגבניות וזעתר, אז הבנתי שגידול תבלינים זה פשוט ונחמד.

אז ככה: דבר ראשון צריך להבהיר לכלבים בסביבה שהגינה הזו היא שלי ולא שלהם. גידור באבנים לא באמת עושה את העבודה ולפחות בהתחלה צריך להיות פחות נחמד ולגרש אותם בתנועות ידיים. תדעו שכלבים בקיבוץ רגילים לסטודנטים או לאנשים ולא מתרשמים במיוחד מסטודנט שמדדה לעברם.

כלב ועץ, ידידו הטוב ביותר של הגנן?

שלב הלמידה הוא מייגע לא פחות- כאמור מתי לשתול עגבנייה, כמה לחפור, איך לזרוע, מתי להשקות, צריך לדשן? לאיזה כיוון השמש? תוך כמה זמן תהיה פה עגבנייה??? גם הגננים המומחים לא מסכימים ביניהם על כל השאלות אז בטח לא סטודנט שגר בעיר אספלט כל חייו.

אז גדרתי (בערך) והגנתי על נחלתי (בערך) ושתלתי (הכי טוב שהצלחתי). צריך לזכור להשקות כשאתה גר בקיבוץ, כי אין לך מושג מתי באמת הגנן מפעיל את הממטרות (לרוב זה 'מתי שבא לו בערב'). אני כמובן שכחתי לעשות את זה באופן תדיר.

לא ממש נהניתי לתחוב את האצבע לתוך הקרקע ולהרגיש אם היא רטובה וגם לא רציתי לדעת ממה.

איפה חותמים על טרקטור?

טוב, אז הבנתם שאת העגבניות שלי המשכתי לקנות בסופר, הפסדתי כמה שקלים על עציצים, דשנים, ומכנסיים מלאי בוץ, אבל היי יצאו לי כמה עלי נענע!

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *