נחשים מחשבים את קצם לאחור

יום אחד, מופיע לך נחש בחצר. לך – שלא לומר לי. לי, הופיע נחש בחצר פתאום בבוקר בהיר אחד. מה עושים עם זה ואיך אפשר לצמצם את מוטיב ההפתעה?

זה קרה לפני כשנה וחצי. בבוקר בהיר אחד – או שאולי בכלל זה קרה בצהריים – הופיע אצלנו בחצר נחש, ולא סתם נחש אלא נחש צפע. רצנו לחפש את וועד הבית כדי שיזמינו לוכד נחשים או יתקשרו לעירייה. מהר מאד התברר שאין עם מי לדבר, אז התקשרנו בעצמנו. הגיע לוכד, לא תפס את הנחש, ובסופו של דבר הגיע פעם נוספת. סביב זה עוד היו מריבות – מי משלם למי ומדוע. עזבו, סיפור ארוך ומעיק.

כמובן, לאחר מעשה אתה נשאר עם הרבה לקחים – מה יכולת לעשות טוב יותר, מה לא היית צריך לעשות ומה כדאי לעשות בפעם הבאה. לדוגמא, האם ידעתם שיש עיריות בישראל שכאשר מתקשרים אליהן ומבשרים על הופעת נחש שואלות "בחצר או על המדרכה"? אם תגידו "בחצר" הם יגידו שזה על חשבונכם. לא לגמרי בטוח שזה חוקי וגם לא ממש בטוח שכדאי להתקשר לעירייה, ולדעתי באופן כללי הדרך הכי טובה להתמודד עם נחשים היא להחזיק בהישג יד טלפונים של לוכדי נחשים. כי לך תחפש אחד ברגע האמת.

גם לא מזיק לדעת את כללי ההתנהלות עם נחש או עם מי שהוכש על-ידי נחש, אבל בשביל זה יש מאמר מיוחד בסקציית המאמרים של האתר ("הכל על לכידת נחשים"). ולמה בכלל לכתוב על זה באמצע החורף, כשידוע שהקיץ הוא עונת הנחשים? כדי שתתכוננו.

Comments

comments

One comment

  • ביקור נימוסין של נחש בחצר, זה ממש לא סימפטי…. המקרה הבא התרחש במציאות: שכנה מבוגרת שלנו קמה באמצע הלילה לשתות מים. הבית היה חשוך וכשהיא באה לפתוח את הברז, הרגישה שיש משהו מעל הברז שמפריע לה. היא לקחה את זה, שמה בתוך שקית, קשרה וזרקה בצד. למחרת בבוקר כשהיא קמה, היא ראתה בתוך השקית הזו לא אחר מאשר… נחש… ברררר… איזה נס!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *