כשהרוח נושבת קרירה: איך להגן על סוככים ומרקיזות בחורף

עונת החורף, עם הגשם והרוח העזה שנושבת, אינם מיטיבים עם פרגולות, סוככים ומרקיזות, אשר הותקנו כדי לספק צל ומקום נוח לשבת בו בימי הקיץ החמים. לעתים רואים כיצד רוחות עזות מפילות עצים וקורעות מעליהם ענפים. קל וחומר לגבי מרקיזה, למשל, התלויה מעל חלון.

"כאשר אתם קונים סוככים, כדאי לוודא שמדובר בחברה בעלת ותק וניסיון בתחום, שתדע לתת את המענה המקיף ביותר לא רק במהלך תהליך הקנייה וההתקנה, אלא גם במקרים של נזק או פגיעה בסוכך", אומר רוני בר, מנכ"ל צללית סוככים.

מה חשוב לדעת על הסוככים שלכם וכיצד לעבור את החורף בשלום

סוכך זרועות

מה זה: זהו הסוכך הנפוץ ביותר בארץ, העשוי מבד שמשונית  PVC הנפתח באמצעות מנוע חשמלי או ידית ושתי זרועות אלומיניום מקופלות, הנפרשות בעת הפתיחה. נוח, יעיל וקל לתפעול.

מה הבעיה: סוכך זרועות אינו מתאים לחורף. הזרועות מתנועעות ברוח ועלולות לגרום לנזק למנגנון, ואף להישבר ליפול למטה, ולגרום לנזק ופגיעה ברכוש. כמו כן, מי הגשם עלולים להצטבר על הבד שנפרש בפתיחה ולגרום למשקל עודף על הסוכך, שעלול לגרום לקריעתו.

מה עושים? מקפלים את הסוכך ומשאירים סגור עד יעבור זעם, או לפחות החורף. כמו כן, ניתן להתקין אביזרים נלווים לסוככי הזרועות, כגון רגש רוח – חיישן מיוחד המזהה תנועות קיצוניות של הסוכך ומורה למנגנון להיסגר אוטומטית. כמובן שהתקנת חיישן מחייבת שסגירת הסוכך תיעשה על ידי מנוע המופעל על ידי שלט, ולא ידנית.

shade2

סוכך זרועות – מומלץ לקפל בחורף, ולפתוח בקיץ. צילום באדיבות צללית סוככים

סוכך חלון

מה זה: סוכך הנפתח באלכסון מהקיר בזווית כלפי מטה. נפוץ בעיקר מעל ויטרינות וחלונות אבל מתאים גם לפתחים גדולים. אסתטי מאד ומעניק פתרון הצללה מצוין. בקיץ, מאפשר להשאיר את החלון פתוח ולאוורר את הבית מבלי שקרני השמש תחדורנה פנימה. משמש תחליף מצוין לתריסים.

מה הבעיה: סוכך חלון פתוח משני צדדיו ואינו מונע כניסת גשם. כמו כן, רוח חזקה יכולה לטלטל אותו ולפגוע בו.

מה עושים? כשהרוח מתגברת, מומלץ לסגור את סוכך החלון. במקרים בהם רוצים הגנה מפני גשם או מים, ניתן לבחור בבד דראלון מיוחד דוחה מים.

סוכך מסך

מה זה: סוכך היורד אנכית מלמעלה למטה ומספק סגירה צדדית או חזיתית טובה כאשר רוצים לסגור חלל מקורה או לתחום אזור כלשהו מכל צדדיו. סוכך מסך נפוץ במיוחד במרפסות מקורות, בשילוב עם סוככים אחרים או פרגולות.

מה הבעיה: ככלל, סוכך מסך מספק הגנה טובה מגשם, ואף ישנם מספר סוגים של סוככי מסך אשר מספקים הגנה מלאה ממים ורוחות, אבל לא בכל הדגמים – בחלקם אין סגירה הרמטית, כיוון שנשאר רווח מסוים בין קיר הבית ליריעת הפלסטיק של הסוכך, וגשם יכול לחדור.

מה עושים? בוחרים בסוכך מסך עמיד לגשם ורוחות. בשילוב עם בד שמשונית, יחד הם יתנו מענה מצויין ומוחלט לחורף ותוכלו ליהנות מהמרפסת גם בימים גשומים.
shade1

סוכך מסך – לסגירה מכל הצדדים. צילום באדיבות צללית סוככים

מרקיזה

מה זה: סוכך מעוגל הנפתח כקשת ויורד כלפי מטה ברבע עיגול. המרקיזה סגורה משני צדיה על מנת לספק הצללה מלאה

מה הבעיה: המרקיזה עמידה בתנאי מזג האוויר, ובשל המבנה הייחודי שלה והשילוב עם בד שמשונית עמיד, הגשם אינו מצטבר על גגה המעוגל ואינו מהווה בעיה.

מה עושים? מומלץ שלא לסגור את המרקיזה בזמן הגשם, על מנת שלא יצטברו מים בקפלי הבד. בימים של רוח חזקה מומלץ לשקול לסגור את המרקיזה, כדי למנוע נזק מצטבר לבד וטלטול של השלדה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *