יוצאים לחופשה? איך לשמור על הבית שלכם בהיעדרכם

מתכננים לצאת לכמה ימים רצופים מהבית? בין אם זה חופשה בחו"ל, מסע בשביל ישראל או כנס מטעם העבודה, חשוב לצד רכישת הכרטיס, הזמנת המלון והכנת הרשימה לדיוטי פרי גם לדעת כיצד לנהוג על מנת לחזור לבית בשלום ועם כל הציוד והתכולה בפנים.

הפוסט קורא לגנב

פעמים רבות כשאנחנו יוצאים לחופשה אנחנו ממהרים להודיע על זה במטבחון במשרד, בדוכן פלאפל וכמובן בפייסבוק. זו טעות. כידוע אוזניים לוול ואין לדעת מי שומע שבתאריך המדויק לא יהיה אצלכם אף אחד בבית. למצוא את הכתובת המדויקת של כל אדם היום זו משימה שלוקחת דקה ורבע והופ הפורץ מגיע בצעד בוטח לדירה הריקה.

הזהרו מהמלשינון

ואם כבר הזכרנו את פייסבוק, אז רשתות חברתיות אוהבות מאוד להציג את הפוסטים שלכם עם תיוג מקומות – גם אם לא כתבתם במפורש שרכשתם חבילת נופש לברצלונה, התיוג האוטומטי עלול הסגיר אתכם. ודאו שהאפליקציות שלכם בטלפון חסומות לזיהוי המיקום שלכם ורצוי לשתף את האלבומים מחו"ל כשאתם כבר בדרך הביתה.

sidney-234713_1280

חכו עם התמונות מקרוז לסוף הטיול

להתנהג בזהירות

אפילו בדרך לשדה התעופה כדאי לקבוע עם נהג המונית בפינת הרחוב ולא ממש בכתובת המדויקת וגם את הפתקה שמצמידים למזוודה (שעליה מופיעים כל הפרטים שלכם כולל הכתובת) לשים רגע לפני השליחה לתא המטען.

האצלת סמכויות

כמה ימים לפני הנסיעה תאמו עם שכן קרוב או בן משפחה שיאסוף את הדואר בזמן היעדרותכם כך שיראה שהשגרה בבית נמשכת כרגיל. יש לכם חנייה בטאבו? בקשו מאותו אדם להחנות את רכבו דווקא שם בימים האלו. אם יש לכם בבית כסף מזומן או תכשיטים ייתכן שכדאי לכם להעביר למשמורתו גם כן.

אם הנסיעה לא ארוכה במיוחד ואין לכם חיית מחמד אין צורך להשאיר מפתח לאיש, אם השארתם מפתח על מנת שהשכן יאכיל את החתול לעולם אל תחביאו אותו בארון חשמל\מתחת לשטיחון\בתיבת הדואר. כולם מכירים את המקומות האלו, ובטח הפורצים.

floor-mat-123170_1280

מפתח מתחת לשטיחון הכניסה… מי כבר ינחש?

אל תזמינו צרות

כמובן הימנעו מלהשאיר מפתח לבעלי מקצוע כגון טכנאי הכבלים שבדיוק תיאמתם את הגעתו ובטלו את ביקור עוזר\ת הבית השבועי.

דחלילים 2.0

אם אפשר כוונו טיימר שיפעיל ויכבה את הטלוויזיה לעיתים כך שיהיה מעט רעש מהדירה מה טוב. אין צורך להשאיר אור דולק תמיד או רדיו שכן ניתן להבין די בקלות כי אף אדם סביר לא עושה זאת כשהוא באמת נמצא בבית, ורגע לפני עזיבת הבית, וודאו כי סגרתם היטב את החלונות והתריסים, ולבסוף לא להסתפק בטריקת הדלת אלא לנעול אותה.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *