המחסן של כאילו: 3 טיפים לשדרוג הגינה בלי לקרוע את הארנק

כל שנה, עם סיום עונת הגשמים המחשבה הזו חולפת בראש "הפעם הולכים להופך את הגינה לפארק" או לפחות "הופכים את המרפסת מפינת הלכלוך למקום נעים לשבת בו".

אבל בניגוד למטבח או לחדר האמבטיה – שם משום מה היד לא רועדת כשצריך לשלוף מהארנק את פנקס הצ'קים ולהיפרד מכמה עשרות אלפי שקלים, כשמגיעים לשטחים הפתוחים של הבית, האגרוף נקפץ והתקציב נשאר מינימלי.

אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להפוך את החצר או המרפסת למקום שכיף לבלות בו, בלי להיכנס להוצאות עתק?

נו מור בלגאן

אחת הדילמות שעומדות בפני מי שמחזיק גינה, היא היכן לאחסן את ציוד הגינון, כלי העבודה וציוד שימושי נוסף. בניה של צריף או מחסן מאבן / עץ היא סיפור לא זול וכרוך באישורי בניה ולא מעט כאב ראש.

החלופה הפרקטית שלי היא לרכוש מוצר מן המוכן שמתאים לצרכים שלכם. ישנם מבנים יבילים, מכולות וגם מוצרים להרכבה עצמית שנכנסים תחת הכותרת הכללית מחסני גינה – חלקם עשויים מעץ, חלקם פלסטיק וחלקם משילוב חומרים. מוצר חדש שכזה עשוי לעלות כמה מאות שקלים ומי שטורח יכול לנסות לאתר גם מוצר יד שנייה במחיר זול בהרבה (אם כי לא פשוט למצוא מחסן מיד שנייה).

מחסן לגינה לא חייב לעלות הון

מחסן לגינה לא חייב לעלות הון

ירוק בכל מקום

הצבע הירוק עושה פלאים לחוויית השהות בחוץ, אבל ההשקעה בכר דשא נאה ומטופח דורשת גם זמן, גם טרחה וגם לא מעט כסף. לעתים שתילת דשא טבעי גם אינה מתאפשרת בגלל שהקרקע אינה ידידותית לקליטתו או שבכלל את מעוניינים לטפח שטח של גג, מרפסת או רצפת בטון.

הטרנד הנוכחי מציע להחליף את הדשא הטבעי בדשא סינתטי – נכון גם דשא סינתטי עולה לא מעט כסף, אבל מדובר בהשקעה חד פעמית שיכולה להחזיק כמה שנים טובות אם מדובר במוצר איכותי. אפשר להניח אותו בכל מקום (אפילו כמרבד כניסה לבית, כציפוי פנימי לארונות הבגדים או כשטיח לחדר הילדים) והוא עמיד לרוב פגעי הטבע.

דשא מלאכותי במרפסתצילום: עידו ולדמן

מפריחים בועות

אמבט ג'קוזי בחצר הוא חלום בורגני של הרבה מאוד אנשים, אבל המחיר, הפרוצדורה והמקום שהוא תופס גורמים לרבים להשאיר את החלום הזה בלתי ממומש.

ניתן עם זאת, לרכוש כיום יחידת ג'קוזי ניידת ומתנפחת – סיפור של כ-2500 ש"ח, ויש לכם חוויה של צימר במחסן מהסעיף הראשון.

חשוב לציין שמיקום של ברכת מים על גג או מרפסת, מחייבת התייעצות עם מהנדס, על מנת להימנע מאסון של קריסה תחת משקל המים.

ג'קוזי בתוך מדרכת אבנים משתלבות

בשביל ג'קוזי כזה תצטרכו להוציא יותר מכמה אלפי שקלים, אבל יש אלטרנטיבות

Comments

comments

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *