סינון מים ביתי: מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה?

עם ההתקדמות המתמדת באיכות החיים והדגש על אורח חיים בריא, חשוב לדעת מהן האפשרויות גם לאספקת מים נקיים לבית. האפשרויות הן רבות ולכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות – מה מתאים עבורכם?

ראשית חשוב להכיר כי בישראל יש תו תקן למערכות טיהור מים (ת"י 1505) שהינו תקן מחייב, כלומר מותר לשווק רק מערכות בעלות תו ולכן, לא משנה על באיזו מערכת תבחרו בסופו של דבר, וודאו כי היא נושאת תו תקן.

בר מים / מיני בר מים

אפשרות שנהוגה במשרדים רבים וכן לא מעט בתים היא מתקן מים ביתי, גם במקרה זה חשוב לבדוק באיזה מערכות סינון נעשה שימוש ומה יכולות המכשיר. בנוסף חשוב להקפיד ולברר בטרם הרכישה מה תקופת האחריות של המכשיר, כל כמה זמן צריך להחליף את המסננים ותחזוקה בסיסית.

מסנן פחם

זהו פילטר ששמים על ברז הכניסה הראשי וכך בעצם כל המים הנכנסים לבית מסוננים, גם מים המגיעים לדוד, מכונת הכביסה או מדיח הכלים. אפשר גם להתקינו רק בסמוך ליציאות מי שתייה (כיור המטבח למשל). מערכת שפועלת על פחם פעיל אינה מצמצמת את כמות המינרלים במים ומנגד מסננת מהמים כלור וחומרים אחרים וכך משפרת את טעם המים.

chemical-87781_1280

מסנן מכני

מסנן פשוט וזול, ולרוב גם פחות יעיל ממסנן הפחם. הפילטר לא מאפשר לחלקיקים העולים על גודל מסוים לעבור וכך מסנן את המים בצורה די פרימיטיבית.

טיהור מים ביתי בשיטת אוסמוזה הפוכה

מערכת זו יעילה מאד בהרחקת מתכות הנמצאות במים אולם יחד עם זאת גורמת לאיבוד המינרלים במים בדרך לכוס שלנו. זו מערכת המורכבת משילוב של סינון מכני ופחמי וכן מאבדת כמויות מים גדולות. רק כרבע מהמים הנכנסים למערכת משמשים לשתייה והשאר מסוננים החוצה.

osmosis

חשיבות הצנרת

לא משנה איזו מערכת תבחרו, אם הצנרת שלכם במצב איום ומחלידה המים יגיעו לסנן במצב בעייתי. אם הבעיה בצנרת היא רק בבית הפרטי שלכם תוכלו להתמודד עימה בעזרת אינסטלטור פרטי. במקרה ומדובר בתשתית ישנה של הבניין כולו ייתכן שתוכלו לכנס אסיפת דיירים ולקבל החלטה על החלפת צנרת כוללת. אם לא הצלחתם להעביר החלטה כזו ההמלצה היא שלפני מילוי המים לבקבוקים לתת למים לזרום מעט בצנרת וכן לשתות רק מהמים הקרים.

Comments

comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *